اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

نخستین واحد مسکونی از محل وجوهات زکات در ایلام ساخته شد

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام، گفت: امسال در استان ایلام برای نخستین بار از محل وجودهات زکات در ساخت یک واحد مسکونی در شهرستان سیروان استفاده شده است.

نخستین واحد مسکونی از محل وجوهات زکات در ایلام ساخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان، امام جمعه و فرماندار سیروان، نخستین واحد مسکونی که از محل وجوهات زکات ساخته شده است در شهر لومار شهرستان سیروان به مددجوی کمیته امداد این شهر تحویل داده شد.

قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در آیین افتتاح و واگذاری این واحد مسکونی، گفت:برای این واحد مسکونی به متراژ  ۸۰ متر، بیش از  ۱۲۰ میلیون تومان از محل وجوهات زکات و کمک‌های خیرین سیروانی هزینه شده است.

وی افزود: در استان ایلام این برای نخستین بار است که وجوهات زکات در زمینه ساخت مسکن نیازمندان مصرف می‌شود و ما تلاش می‌کنیم چنین اقدامی را در آینده در زمره فعالیت‌های امداد استان قرار دهیم.

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام، با اعلام اینکه جمع آوری وجوهات زکات امسال دوبرابر سال گذشته بوده است، ادامه داد: وجوهات زکات امسال علاوه بر مصرف آن در زمینه کمک به نیازمندان و ساخت مسکن، در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان نیز استفاده شده که اتفاق مهمی در راستای توانمندسازی مددجویان است.

نیاز مسکن مددجویان کمیته امداد سیروان به صفر می‌رسد

وی تصریح کرد: با تلاش‌های در حال انجام توسط این نهاد و با مشارکت خیرین، نیاز مسکن مددجویان کمیته امداد شهرستان سیروان تا پایان امسال به صفر می‌رسد؛ از سال گذشته تا کنون ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرف تامین مسکن مددجویان شهرستان سیروان شده است.

موسی‌نژاد ادامه داد: در شهرستان سیروان خوشبختانه قشر نیکوکار، همکاری خوبی با کمیته امداد دارند و این مشارکت توانسته بسیاری از مشکلات نیازمندان سیروان را برطرف سازد؛ در شهرستان سیروان هم اکنون تعداد 8 واحد مسکونی برای نیازمندان در حال ساخت بوده که از این تعداد، 4 واحد آن با مشارکت مستقیم خیرین و نیکوکاران این شهرستان ساخته می‌شوند.

استفاده از وجوهات در ساخت مسکن

وی با اشاره به اینکه امسال در استان ایلام برای نخستین بار از محل وجودهات زکات در ساخت یک واحد مسکونی در این شهرستان استفاده شده است، گفت: استفاده از این وجوهات در ساخت مسکن و همچنین اشتغال نیازمندان از برنامه‌های این نهاد خواهد بود.

به گفته‌ی موسی‌نژاد مدیرکل امداد ایلام و خیرین سیروانی مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای مشارکت در ساخت این واحد‌های مسکونی اختصاص داده‌اند.

در ادامه سفر نماینده ولی فقیه در استان ایلام و مدیرکل کمیته امداد به شهرستان سیروان از عملیات ساخت ۴ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد که با مشارکت این نهاد و تعدادی  از خیرین سیروانی در حال ساخت هستند؛ بازدید شد.

انتهای پیام/ 970877

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول