اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برخورد قاطع پلیس با اراذل و اوباش در سراسر کشور/ مجلس مجازات سارقان را تشدید کند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: ایجاد قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سراسر کشور با هدف مبارزه جدی و قاطعانه با مخلان امنیت عمومی و روانی خانواده‌ها شکل گرفته و قداره‌کشان بر روی ناموس و خانواده‌ها و مخلان مردم دیگر راهی جز تغییر ندارند.

برخورد قاطع پلیس با اراذل و اوباش در سراسر کشور/ مجلس مجازات سارقان را تشدید کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار قاسم رضایی امروز در سفر به هرمزگان به بیان نکات مهمی در خصوص اولویت‌های جدید پلیس و مسائل و موضوعات مرتبط با قاچاق کالا و مبارزه با اراذل و اوباش پرداخت که برگزیده‌ای از آن در ادامه می‌آید.

** مبارزه با اراذل و اوباش و کسانی که مخل امنیت عمومی و روانی خانواده‌ها هستند و فریب هیکل و قداره‌شان را خورده‌اند، به شکلی بسیار جدی و قاطعه آغاز شده است مهمترین اولویت کاری نیروی انتظامی است.  

** قرارگاه مرکزی مبارزه با اراذل و اوباش را در پایتخت و متناظر آن در تمام استان ها و شهرستان‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم و دیگر فرصت عرض اندام مخلان امنیت و آرامش مردم وجود نخواهد داشت و به آنان پاسخی پشیمان‌کننده می‌دهیم و در این زمینه فرقی میان مجرمان سابقه‌دار و مجرمان نوظهور وجود ندارد.

** در زمینه مبارزه با قاچاق کالا که خط قرمز رهبری معظم انقلاب اسلامی برای اقتصادی کشور برشمرده شده است، ما مجدانه پای کار ایستاده‌ایم.

** یکی از دلایل ایجاد پلیس اقتصادی و استقرار آن در گمرکات موضوع مقابله هرچه جدی‌تر با قاچاق کالا بود که تاکنون نتایج رضایت بخشی داشته است.  پلیس برای معیشت مرزنشینان نیز اهمیت قائل بوده و قانون کالای ملوانی یا ته لنجی را به رسمیت می‌شناسد اما اجازه نمی‌دهد مافیای قاچاق کالا از این قانون سوءاستفاده کند. 

** به زودی فرمانده پلیس گمرک در ستاد گمرکات کشور مستقر خواهد شد و عضو ستاد گمرکات خواهد بود. در حقیقت پلیس گمرک بازو و یاری‌دهنده گمرک در مبارزه با قاچاق کالا است و در این مدت موفق به کشف بخش قابل توجهی از کالای قاچاق و بازپس گیری حقوق بیت المال شده است. 

** امسال در تمامی شاخص‌ها، نیروی انتظامی توفیقات بزرگی کسب کرده است اما در بحث سرقت‌ها اصل بر پیشگیری است و برای تحقق این پیشگیری باید تمام امور پیوست امنیتی داشته باشد. صنعت خودروسازی یکی از مواردی است که باید با افزایش ضریب ایمنی خودروها در مرحله ساخت، به پیشگیری از سرقت کمک کند. 

 ** نیروی انتظامی در مواردی با سارقانی مواجه می شود که بیش از ده بار سابقه سرقت داشتند و رکورد دستگیری فردی با ۳۷ بار سابقه سرقت نیز وجود دارد. در این زمینه باید برخوردها با نوع جرم تناسب داشته باشد و بازدارندگی لازم در نوع برخوردها لحاظ شود.

** دستگاه قضائی در این زمینه با جدیت حضور دارد و از مجلس یازدهم مطالبه داریم تا قوانینی تصویب کند که در بحث سرقت، کار به پلیس و مرجع قضائی نرسد و اگر به این مرحله رسید قوانین و مجازات‌های سارقان بازدارنده باشد و این امر مصداق تحقق اقدام انقلابی از سوی مجلس انقلابی خواهد بود. 
 
** فرماندهی انتظامی هرمزگان را از استان های موفق کشور است و کشف ۳۵تن مواد مخدر توسط پلیس هرمزگان از ابتدای امسال تاکنون و افزایش ۲۵درصدی کشف کالای قاچاق در همین مدت را مصداق‌های موفقیت پلیس هرمزگان است.

انتهای پیام/88055/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول