اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همزمان با رزمایش یونان با فرانسه، ترکیه با آمریکا تمرین نظامی برگزار کرد

ارتش ترکیه از برگزاری یک رزمایش با نیروی دریایی آمریکا در شرق مدیترانه همزمان با تمرین نظامی یونان و سه کشور اروپایی خبر داد.

همزمان با رزمایش یونان با فرانسه، ترکیه با آمریکا تمرین نظامی برگزار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با برگزاری رزمایش یونان و چند کشور اروپایی، ترکیه نیز از برگزاری یک تمرین نظامی با آمریکا در شرق دریای مدیترانه خبر داد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» ترکیه روز چهارشنبه ساعاتی پس از اعلام انجام رزمایش یونان با فرانسه و دیگر متحدان اروپایی، از برگزاری رزمایش با یک ناوشکن آمریکا حاضر در شرق دریای مدیترانه خبر داد. وزارت دفاع ترکیه در توییتی در این زمینه اعلام کرد: «ناوچه‌های "بارباروس" و "برگازادا" با ناوشکن "یو اس اس وینستون چرجیل" یک رزمایش مشترک در شرق مدیترانه برگزار کردند.»

وزارت دفاع ترکیه تصاویری را از کشتی‌های جنگی خود و آمریکا حاضر در این رزمایش منتشر ساخته است. این وزارتخانه به مکان دقیق و جزئیات بیشتر این رزمایش هیچ اشاره‌ای نکرده است. یونان رزمایش سه روزه‌ای را با فرانسه، قبرس و ایتالیا در جنوب جزیره «کرت» برگزار کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه طی روزهای گذشته بار دیگر به آتن هشدار داد. اردوغان طی اظهاراتی در واکنش به رزمایش نظامی یونان، گفت ترکیه نه تنها کوچکترین گامی از فعالیت‌های اکتشافی خود در دریای مدیترانه پس نمی‌کشد بلکه کشتی‌های جنگی نیروی دریایی که از شناور حفاری «عروج» محافظت می‌کنند نیز عقب نخواهد کشید.

اردوغان تصمیم یونان برای اجرای رزمایش نظامی در دریای مدیترانه را «اقدامی فاسد» توصیف کرد که باعث به خطر افتادن امنیت ساحلی و ناوبری تمام کشتی‌ها در منطقه می‌شود. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول