اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تفاهمنامه 20 هزار میلیارد ریالی منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم الانبیاء

مدیر عامل منطقه آزاد اروند از انعقاد تفاهمنامه 20 هزار میلیارد ریالی با قرارگاه خاتم الانبیاء برای ایجاد زیرساخت های آب و فاضلاب، احداث پل و ساحل سازی کارون خبر داد.

تفاهمنامه 20 هزار میلیارد ریالی منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم الانبیاء

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری که با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان تفاهمنامه 20 هزار میلیارد ریالی با قرارگاه خاتم الانبیاء برای ایجاد زیرساخت های آب و فاضلاب، احداث پل های شهرهای آبادان و خرمشهر و ساحل سازی کارون منعقد کرد.

  وی افزود: ۱۵ الی 20 درصد هزینه‌ها نقدی و مابقی در قالب اهدای امتیاز زمین و منابع طبیعی به این قرارگاه واگذار می‌شود.

وی با اشاره اتصال پروژه راه آهن خرمشهر به بندر امام خمینی (ره) گفت: راه آهن جمهوری اسلامی اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد ریال اختصاص داده بود و سازمان منطقه آزاد اروند قرار بود در این پروژه مشارکت داشته باشد ولی متاسفانه راه آهن کشور به تعهدات خود عمل نکرد، ما با بخش خصوصی به توافق رسیده بودیم که ما را در این پروژه ملی همراهی کند ولی راه آهن کشور ایراداتی سر راه بخش خصوصی قرار داد که آنها را برای مشارکت در این پروژه بی‌انگیزه کرد.

زمانی گفت: هر زمان پروژه اتصال بندر امام خمینی (ره) به خرمشهر تا فولاد شادگان رسید سازمان منطقه آزاد اروند نیز این اتصال را از سمت خرمشهر آغاز خواهد کرد، با اینکه تنها 20 درصد از این پروژه در محدوده منطقه آزاد اروند است برای کمک به پیشرفت و عمرانی استان اقدام به انجام این پروژه ملی خواهیم کرد.

زمانی با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران گفت: سرمایه‌گذاران که تقاضای مشارکت با منطقه آزاد اروند را دارند با ارائه تسهیلات و همچنین مواد اولیه و قرار گذاشتن زمین در اختیار آنها حمایت خود را انجام دادیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در 2 سال گذشته با تامین مواد اولیه و اهدای زمین، هشت شرکت توانسته اند با سازمان منطقه آزاد اروند در بخش سرمایه گذاری مشارکت کنند، در منطقه آزاد اروند زمین ها به هیچ عنوان به سرمایه گذاران فروخته نمی‌شود زیرا زمین جز آورده‌های این سازمان به شمار می رود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مزیت کارت شهروندی، گفت؛ زمانی که ورود خودروی خارجی آزاد بود، فردی که می خواست خودرو وارد کند حتما باید نسبت به ثبت نام کارت شهروندی اقدام می‌کرد که همین موضوع باعث می شد فرد غیر ساکن نتواند خودرو ترخیص کند.

زمانی افزود: شرایطی برای صدور کارت شهروندی در نظر گرفته شد که محل سکونت فرد متقاضی حتما باید در منطقه آزاد اروند باشد.

وی ادامه داد: خیلی تلاش کردیم ایرلاین اروند را تشکیل دهیم ولی دو شرکت به نام اروند و آبادان ثبت شده بودند و اکسین اروند را ثبت کردیم؛ در این خصوص سرمایه گذاری کردیم و حتی در تهران فضایی برای آن در نظر گرفتیم و بخش خصوصی می‌توانست تعهد خود را انجام دهد و چنانچه تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشد، با آن مشارکت خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از صدور 100 هزار کارت شهروندی در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: مجموع جمعیت شهرهای آبادان و خرمشهر 500 هزار نفر است و با توجه به اینکه قرارداد صدور کارت شهروندی با بانک شهر و پست بود متاسفانه با کمبود کارت برای صدور مواجه شدیم ولی اکنون صدور کارت ها آغاز شد.

زمانی تصریح کرد: امید است با تدابیر اندیشیده شده پروژه صدور کارت شهروندی متوقف نشود و همه شهروندان آبادان و خرمشهر از کارت بهره‌مند شوند.

وی واردات کالا همچون ورود خودرو پلاک اروند و عبور از گیت‌های گمرک را از مزیت‌های صدور کارت شهروندی بیان کرد و گفت: تاکنون 50 هزار دستگاه خودرو پلاک اروند وارد منطقه آزاد اروند شدند و این در حالیست که در تمامی مناطق آزاد کشور 50 هزار خودروی پلاک منطقه ای وارد شده است.

زمانی در خصوص شرکت هواپیمایی زاگرس نیز گفت: قرار بود در زمان مدیریت مرحوم عباسی مدیر عامل وقت سازمان منطقه آزاد اروند 10 میلیارد ریال به این شرکت هواپیمایی پرداخت شود ولی این اتفاق نیفتاد و این شرکت از مشارکت خارج شد و بیس در آبادان قرار داده نشد.

زمانی ادامه داد: بارها به شرکت زاگرس اعلام کردیم به آنها کمک خواهیم کرد تا بیس خود را در آبادان بگذارند و این شرکت مشروط به خرید 50 درصد بلیط حاضر به همکاری نیز شد و توافقاتی نیز صورت گرفت اما این شرکت بازهم علیرغم توافق حاضر به همکاری به این شیوه نشد.

وی افزود: چنانچه ایرلاین ها در فرودگاه بین المللی آبادان بیس شبانه داشته باشند از آنها استقبال می‌کنیم و اخیرا کارون اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به تحول در فرودگاه بین المللی آبادان گفت: از بدو ورود به سازمان منطقه آزاد اروند، فرودگاه بین المللی آبادان به عنوان اصلی ترین موضوعات منطقه مورد توجه قرار گرفت و نیازمندی های این فرودگاه بررسی و مقرر شد که به صورت مشارکتی سالنها نوسازی شود.

زمانی بیان کرد: پیش بینی شد در صورت برقراری پرواز خارجی ممکن است ظرفیت ترمینال فعلی کم باشد، مقرر شد یک ترمینال جدید نیز به صورت مشارکت 50 درصدی با شرکت فرودگاه ها احداث شود.

وی تصریح کرد: 500 میلیارد ریال در فرودگاه بین المللی آبادان هزینه شده است تا پروازهای داخلی و خارجی پس از تکمیل فرودگاه جدید تفکیک می شوند و حتی ترمینال باری و مسافری برای ترمینال جدید در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اختصاص30 میلیارد ریال اعتبار برای نصب دستگاه ای ال اس در فرودگاه آبادان گفت: طی چهارسال گذشته به منظور تجهیز فرودگاه آبادان به دستگاه ای ال اس برای پیشگیری از لغو پروازها در هنگام گرد و خاک به میزان 30 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و قرار شد در مدت 6 ماه این دستگاه را نصب کنند متاسفانه سه تا چهار سال از این موضوع گذشته ولی تاکنون این کار عملی نشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول