اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نگاهی به صفات و ویژگی های یاران امام حسین(ع)

عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری شب هفتم محرم در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) طی سخنانی به تبیین و معرفی ویژگی‌های یاران امام حسین علیه‌السلام پرداخت.

نگاهی به صفات و ویژگی های یاران امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری در شب هفتم محرم طی سخنانی در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: عاشورا قله‌ای است که صفات حمیده و کمالاتی که خداوند برای اولیاء قرار داده به اوج رسیده و ظهور کرده است و ابتدا تمام این صفات در خود امام حسین علیه‌السلام به نقطه اوج رسیده و سپس در اصحاب و اهل‌بیت(ع) ظهور و بروز داشته است.

وی افزود: اصحاب عاشورا خود را برای توحید و حقیقت توحید یعنی امام معصوم سپر قرار دادند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اصل حقیقت توحید در عالم در وجود مبارک حضرات معصومین خلاصه ‌شده است و حقیقت بندگی به واسطه اهل‌بیت(ع) محقق می‌شود و بدون آن‌ها خداوند عبادت نمی‌شود.

وی تأکید کرد: اصحاب عاشورایی وجود مبارک امام حسین علیه السلام را کلمه توحید و حقیقت و شجره توحید دانسته و دفاع از امام را دفاع از حقیقت توحید می‌دانستند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: تمام صفاتی که اصحاب عاشورایی داشتند اصل آن‌ صفات در وجود امام حسین علیه السلام بود و شعاعی از آن صفات در اصحاب بروز پیداکرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: زهد حقیقی در ارتباط انسان با عالم شکل می‌گیرد و باید یک چیز بالاتری به انسان نشان دهند تا انسان از دنیا دست بردارد و اصحاب عاشورایی چیزهایی را مشاهده کردند که قدم در وادی زهد گذاشتند.

وی اظهار کرد: هر فردی چنگ به دامن خدا بزند عزیز خواهد شد و عزت دهنده حقیقی خداوند است و حوادث روزگار بر معتصم بالله تأثیری نخواهد داشت و امام معصوم مصداق بارز معتصم بالله است.

میرباقری در ادامه گفت: شیطان تمام لشگر خود را در اطراف شخص مؤمن می‌گذارد و طواف می‌کنند تا راه نفوذ پیدا کند و کسانی که تقوای الهی داشته باشند مقابل شیطان هشیارتر می‌شوند و شیطان با لشگریان نمی‌تواند راه نفوذی پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی انسان رها باشد به وسوسه‌های شیطان دچار می‌شود و به راحتی شیطان می‌تواند در باطن شخص نفوذ کند اما افراد متقی همواره مقابل هجوم شیطان آگاه‌تر و مقاوم‌تر می‌شوند و همانند کوه استوار هستند.

وی تأکید کرد: عظمت الهی در نظر افراد متقی جلوه می‌کند و دنیا نیز در نظرشان حقیر می‌شود و زاهد حقیقی خواهند شد و اگر تمام دنیا را داشته باشند و یا از دست بدهند برایشان فرقی نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: آمد و شد دنیا برای زاهدان فرقی نمی‌کند و ریشه آن و دلیل آن این است که زاهدان تمام تدبیرات و امورات را به خداوند سپرده‌اند و واقف هستند که همه چیز دست خداست و ایمان حقیقی به خداوند دارند و از امورات حیات دنیوی و از بازیگری کودکانه و بازیگری کهن‌سالی و تکاثراموال و تفاخر دور هستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: انسان باید از فرصت‌ها استفاده کند و به جای اینکه به دنبال دنیا و امورات حیات دنیوی باشد به سمت مغفرت رود و خود را مهیای آخرت کند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول