اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اختراع ماشین ضدعفونی کننده دست توسط جوان نخبه بسیجی

با توجه به شیوع کرونا ویروس در کشور جوان نخبه و بسیجی ایلامی موفق به اختراع ماشین ضد عفونی کننده دست شد.

اختراع ماشین ضدعفونی کننده دست توسط جوان نخبه بسیجی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، دستیابی به فناوری‌های جدید و پایه گذاری اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در توسعه و پیشرفت جوامع امروزی شناخته شده است؛ ایجاد نظام حمایتی از اختراعات در ایجاد انگیزه در بین مخترعان و محققان واحدهای تحقیق و توسعه نقش بسیار مهمی دارد.

در سال‌های اخیر، تلاش‌های گسترده‌ای در زمینه حمایت از مخترعان انجام شده است؛ ایجاد نظام حق انحصاری برای ثبت اختراعات و نوآوری به بازگشت هزینه‌های تحقیق و توسعه به صاحب فکر و ایده منتهی می‌شود و به این ترتیب زمینه مناسبی برای فعالیت‌های خلاقانه فراهم خواهد شد. 

در مقابل، رشد مهندسی معکوس و کپی برداری موجب می‌شود فناوری‌های نوین و بومی که جان تازه‌ای به کالبد صنعت می‌بخشد به دست فراموشی سپرده شود؛ علاوه بر این، ایجاد سیستم حمایتی از مخترعان و محققان می‌تواند در تشویق این افراد به افشای ایده‌های جدیدی که در ذهن دارند، نقش مهمی داشته باشد.

در شرایطی که یک چتر حمایتی گسترده باشد مخترعان می‌توانند با آسودگی خاطر این اطلاعات را اعلام کنند و نبود چنین چتر حمایتی موجب می‌شود این اختراعات و نوآوری‌ها برای همیشه در صندوقچه ذهن مخترعان بماند و جامعه نتواند از این دانش استفاده کند.

 

موسی‌زاده جوان مبتکر و مخترع بسیجی با ساخت ماشین ضد عفونی کننده دست که دارای قابلیت گند زدایی، کم مصرف بودن و کم هزینه بودن است، نقش مهمی را ایفا کند.

توانایی جابجایی اجسام با سرعت 60 الی 70 کیلومتر

محمدرضا موسی‌زاده، مخترع جوان بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، اظهار داشت: دستگاه ضد عفونی کننده علاوه بر قابلیت ضد عفونی کنندگی دست، در سمپاشی زمین‌های کشاورزی و باغات، جابجایی اجسام با سرعت 60 الی 70 کیلومتر، عبور از مناطق صعب‌العبور، کمک رسانی به زلزله زده‌ها و انتقال کمک‌های اولیه در کوچه‌های باریک و تنگ که ماشین‌های آتش‌نشانی و آمبولانس توانایی عبور از آن کوچه‌ها را ندارند، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: ماشین ضد عفونی کننده دست( برنا موتور ۱۵۰ سی سی)، در صورت حمایت مسوولان، می‌توان قابلیت‌ها، مزیت‌ها و سرعت آن را ارتقا داد و علاوه‌ بر تجاری سازی آن را به تولید انبوه رساند.

این مخترع بسیجی، گفت: نخبگان وظیفه دارند با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به تولید، با تکیه بر دانش و بینش، به ساخت محصولاتی با کیفیت‌تر و مدرن‌تر از سایر کشورها بپردازند.

 

نیارمند حمایت مسوولان

وی خاطر نشان کرد: از معایب این دستگاه می‌توان به توان ضعیف موتوری این دستگاه و نداشتن دنده عقب اشاره کرد که با حمایت مسوولان می‌توان اشکالات را برطرف ساخت و آن را ارتقا داد.

موسی‌زاده ادامه داد: امکانات اولیه این اختراع توسط پدرم فراهم شده است و از سازمان علمی پژوهشی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام بسیار سپاسگزارم که مرا در ساخت این دستگاه حمایت کرده‌اند. 

انتهای پیام/ 970813/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول