اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و ترامپ درباره تنش‌های مدیترانه

رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با وی در خصوص تحولات منطقه و تنش‌ها در مدیترانه گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و ترامپ درباره تنش‌های مدیترانه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با وی در خصوص تحولات منطقه و تنش‌ها در مدیترانه گفت‌وگو کرد.

به نوشته دیلی صاباح، اردوغان در این گفت‌وگو به ترامپ گفت که ترکیه طرفی نیست که در مدیترانه بی‌ثباتی ایجاد کرده و ثابت کرده است که آماده گفت‌وگو و کاهش تنش است.

وی تصریح کرد که همان‌طور که ترکیه به قلمرو دیگر کشورها و حاکمیت آنها چشمداشتی ندارد، انتظار دارد که دیگر کشورها نیز نسبت به ترکیه همین‌گونه باشند.

این در حالی است که همزمان با برگزاری رزمایش یونان و چند کشور اروپایی در مدیترانه، ترکیه نیز از برگزاری یک تمرین نظامی با آمریکا در شرق این دریا خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه تصاویری را از کشتی‌های جنگی خود و آمریکا حاضر در این رزمایش منتشر کرده است. این وزارتخانه به مکان دقیق و جزئیات بیشتر این رزمایش اشاره‌ای نکرده است.

یونان نیز رزمایش سه روزه‌ای را با فرانسه، قبرس و ایتالیا در جنوب جزیره «کرت» برگزار کرد.

روز چهارشنبه، رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی در یک مراسم در استان شرقی «بیتلیس» این کشور درباره تشدید تنش‌های اخیر با یونان در خصوص دریای مدیترانه اظهارنظر کرده بود. وی گفت، ترکیه درباره حقوق خود در دریاهای مدیترانه، اژه و سیاه ذره‌ای مماشات نخواهد کرد و هر آنچه حقش است انجام خواهد داد.

رجب طیب اردوغان خطاب به یونان گفت: «اگر (یونان) می‌خواهد هزینه بپردازد، بگذارید بیایند و با ما روبه‌رو شوند. اگر آنها شهامت این کار را ندارند، باید از سر راه ما کنار بروند».

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول