اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قم نایب‌قهرمان لیگ کاراته‌وان ایران شد / درخشش قمی‌ها با 28 مدال

کاراته‌کاهای استان قم با کسب 28 مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز نام قم را به عنوان نایب‌قهرمان و یکی از استان‌های همیشه مدعی در لیگ کاراته‌وان پسران ایران مطرح کردند.

قم نایب‌قهرمان لیگ کاراته‌وان ایران شد / درخشش قمی‌ها با 28 مدال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در دومین دوره رقابت‌های لیگ کاراته‌وان پسران ایران که با حضور کاراته‌کاهای نخبه و مستعد رده‌های سنی گوناگون از استان‌های مختلف ایران به انجام رسید، قم به واسطه درخشش کاراته‌کاهای خود با کسب 28 مدال رنگارنگ در بین سه استان برتر قرار گرفت.

در واقع با اعلام سازمان لیگ و مسابقات فدراسیون کاراته، سه استان تهران، قم و کرمان در صدر رده‌بندی نهایی مسابقات لیگ‌های کاراته‌وان پسران کشور قرار گرفتند، در حالی که 26 استان از ۳۱ استان کشور در رد‌ه‌بندی استانی لیگ کاراته‌وان پسران جای دارند و قم بعد از تهران دوم است.

تیم هیأت کاراته تهران با کسب 47 مدال شامل 14 نشان طلا، ۱۰ مدال نقره و ۲۳ نشان برنز در جایگاه نخست ایستاده، تیم هیأت کاراته استان قم با 28 مدال شامل ۱۱ طلا، هفت نقره و ۱۰ برنز عنوان نایب‌قهرمانی را به خود اختصاص داده و تیم هیأت کرمان با 34 مدال شامل ۹ طلا، چهار نقره و ۲۱ برنز سکوی سوم را در اختیار دارد.

این در حالی است که بین کاراته پسران قم با دختران فاصله بسیار زیادی است، زیرا پسران قم با کسب 28 مدال دومین استان برتر کشور در رده‌بندی نهایی لیگ کاراته‌وان کشور محسوب می‌شوند اما دختران قم حتی نامشان در بین 25 استان صاحب مدال این مسابقات به چشم نمی‌خورد و هیأت کاراته باید از دوره بعدی این لیگ برای حضور موفق دختران هم چاره‌ای بیاندیشد.

در رده‌بندی نهایی لیگ کاراته‌وان دختران کشور که نام قم در آن دیده نمی‌شود، هیأت مازندران با کسب ۲۲ طلا، ۲۱ نقره و 41 برنز عنوان قهرمانی را به دست آورد، تهران با ۱۸ طلا، ۱۸ نقره و ۱۸ برنز بر سکوی دوم جای گرفت و تیم هیأت اصفهان با ۱۷ طلا، ۱۱ نقره و ۳۱ برنز به رده سوم بسنده کرد.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول