اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

هدف طرح محدودیت شبکه اجتماعی‌ جایگزینی است نه قطع آن/ تاکید بر استفاده از توانمندی‌های داخلی

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف به طرح محدودیت شبکه اجتماعی، جایگزینی سریع است نه قطع شبکه‌های اجتماعی، گفت: هدف ما در این طرح بحث جایگزینی است که باید به‌سرعت و اجبار ساماندهی شود تا از توانمندی‌های داخلی به نحو احسن استفاده شود.

هدف طرح محدودیت شبکه اجتماعی‌ جایگزینی است نه قطع آن/ تاکید بر استفاده از توانمندی‌های داخلی

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به طرح محدودیت شبکه اجتماعی و رأی مثبت وی در این طرح، اظهار کرد: در حوزه‌ شبکه‌های اجتماعی، همه کشورهای دنیا ازجمله آمریکا و روسیه نیز محدودیت‌های ایجاد کردند، نظام جمهوری اسلامی ایران نیز باید تلاش کند تا هرچه سریع‌تر شبکه‌های داخلی را توسعه دهد.

وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس‌جمهور در حوزه فضای مجازی اقدامات اساسی انجام نداده است، گفت: متأسفانه وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی، نتوانستند از توانمندی داخلی استفاده کرده و فضای مجازی را در کشور سامان دهند، بنابراین فضای مجازی ما هنوز جولانگاه بیگانگان است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از اینکه فضای مجازی کشور از بیرون و توسط بیگانگان مدیریت‌شده تا القاء هرگونه اطلاعات درباره جمهوری اسلامی در داخل و بیرون صورت بگیرد، تصریح کرد: بیان طرح محدودیت شبکه اجتماعی به این دلیل است که اعتقادداریم باید مجلس یکسری مقررات و قوانین الزام‌آور برای وزارتخانه‌ ارتباطات تصویب کند تا مانند سایر کشورها فضای مجازی کشور ساماندهی شود.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم جایگزینی دقیق شبکه‌های مجازی به‌صورت داخلی در کشور گفت: نمی‌شود در کشور، کنترلی در فضای مجازی صورت نگیرد، حتی کشورهایی که فرماندهی فضای مجازی را بر عهده دارند در کشور خود، شبکه‌های اجتماعی را مدیریت می‌کنند.

وی با انتقاد از وضعیت زیرساخت‌های در فضای مجازی تصریح کرد: هنوز مسائل مربوط به زیرساخت‌های ارتباطی ساماندهی نشده و مسائل مربوط به محدودیت‌های تلگرامی که به‌یک‌باره بدون جایگزینی مناسب، قطع شد کسب‌وکار زیادی را آسیب زد بنابراین دوباره این شبکه به فعالیت خود بازگشت که این شیوه پسندیده نیست.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه موافق قطع سریع همه شبکه‌ها نبوده بلکه هدف از این طرح، سروسامان دادن به فضای مجازی کشور است، افزود: ساماندهی فضای مجازی کشور و جایگزینی مناسب داخلی باید هر چه سریع‌تر انجام‌شده و به نتیجه برسد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص واکنش مردم مبنی بر استفاده وی از فضای مجازی تصریح کرد: اگرچه ما خودمان نیز گرفتار این فضا بوده و این نقد را  قبول داریم، اما اگر جایگزین مناسبی ایجاد شود قطعاً از شبکه‌های داخلی استفاده می‌کنیم، بنابراین ما این طرح را امضا کرده تا در کوتاه‌مدت جایگزین مناسبی ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی هدف این طرح را جایگزینی سریع دانست نه قطع شبکه‌های اجتماعی، گفت: هدف ما در این طرح بحث جایگزینی است که باید به‌سرعت و اجبار ساماندهی شود تا از توانمندی‌های داخلی به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول