اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ساخت 2 هزار و 500 مسکن مددجویی در زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن مددجویی از ابتدای نهضت ساخت مسکن احداث و ۲۲۲ مسکن به خانواده‌های دو معلول شهری و روستایی تحویل شده است.

ساخت 2 هزار و 500 مسکن مددجویی در زنجان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اقدامات بهزیستی در حمایت از جامعه هدف ارائه خدمات مسکن است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به افتتاح بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن مددجویی از ابتدای نهضت ساخت مسکن و تحویل ۲۲۲ مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول شهری و روستایی، افتتاح هتل آپارتمان سالمندان هیدج گفت: این موضوع تاثیر بسزایی در حل مشکلات مددجویان داشته است.

وی  همچنین از افتتاح نخستین مرکز سرپناه معتادین ( شلتر ) به منظور کاهش بروز و شیوع رفتارهای پرخطر، شیوع بیماری‌های عفونی، ارتکاب جرائم، تامین سرپناه، تامین حداقل مواد غذایی مورد نیاز برای گروه هدف خبر داد و گفت: در همین راستا نخستین مرکز افراد دارای اختلال مصرف مواد بانوان  استان زنجان نیز راه‌اندازی شده است.

محمدی قیداری گفت: راه‌اندازی سامانه کاهش طلاق به منظور توجه به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، راه‌اندازی مراکز غیردولتی شامل مراکز مشاوره، پایگاه‌های سلامت و خدمات اجتماعی، مراکز سلامت روان نیز از دیگر مراکز حمایتی است که توسط بهزیستی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به اقدامات بهزیستی در حوزه اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: ارائه حمایت‌های بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی با هدف ایجاد بسترهای لازم برای ثبات و پایداری اشتغال‌های ایجاد شده، از طریق پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی پرداخت کمک هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت در صورت به کارگیری افراد دارای معلولیت شاغل تا پنج سال، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به جامعه هدف را از دیگر حمایت‌های اقتصادی بهزیستی از افراد تحت پوشش است.

وی گفت: شناسایی ۱۰۰ درصدی معلولان روستایی در برنامه مبتنی بر جامعه هدف و پرداخت حق پرستاری به تمامی معلولان ضایعه نخاعی در حوزه توانبخشی که هرکدام با توجه به شدت و درجه معلولیت نیز از دیگر اقدامات بهزیستی در ارائه خدمات به اقشار ضعیف جامعه است.

انتهای پیام/73005/ق/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول