اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رویترز: فرانسه نقشه‌راهی برای اصلاحات در لبنان ارائه کرد

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی اختصاصی از نقشه‌راه فرانسه برای لبنان خبر داد و محتوای این طرح را تشریح کرد.

رویترز: فرانسه نقشه‌راهی برای اصلاحات در لبنان ارائه کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «رویترز» در خبری اختصاصی اعلام کرد، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نقشه راهی به لبنان ارائه کرده که شامل اصلاحات سیاسی و اقتصادی ضروری مورد نظر او است.

بر اساس این گزارش، سفیر فرانسه در بیروت این نقشه راه را تحویل داده است . موارد مطرح شده در این طرح شامل بررسی ممیزی حساب‌های بانک مرکزی، تشکیل دولت موقت قادر به انجام اصلاحات فوری و اجرای انتخابات زودهنگام در عرض یک سال است.

در نقشه راه ارائه شده آماده است: اولویت باید به تشکیل سریع دولت برای جلوگیری از خلأ قدرت اختصاص داده شود.

در طرح دو صفحه‌ای مذکور آمده، چهار موضوع در لبنان نیاز به توجه فوری دارند: کمک‌های انسانی و برخورد مقامات با ویروس همه‌گیر کرونا، بازسازی پس از انفجار چهارم آگوست در بندر بیروت، اصلاحات سیاسی و اقتصادی و انتخابات پارلمانی.

فرانسه در نقشه راه خود بر لزوم پیشرفت در مذاکرات لبنان با صندوق بین‌المللی پول، نظارت سازمان ملل بر کمک‌های بین‌المللی ارائه شده به لبنان پس از انفجار بیروت و نیز لزوم اجرای تحقیق بیطرف در خصوص این انفجار تأکید می‌کند.

یک منبع سیاسی لبنانی اعلام کرد، ماکرون از زمان سفرش به بیروت که چند روز پس از انفجار بندر بیروت صورت گرفت تماس‌های تلفنی با مقامات سیاسی این کشور داشته و قرار است اول سپتامبر بار دیگر به لبنان بازگردد.

در ادامه نقشه راه فرانسه برای لبنان بر ضرورت بررسی فوری و کامل امور مالی عمومی و اصلاح بخش برق تأکیده شده و در ادامه آمده است، پارلمان باید قوانین لازم برای ایجاد تغییر در دوره انتقالی را تصویب کند؛ تمامی فراکسیون‌های پارلمانی باید به این طرح‌ها رأی مثبت دهند تا دولت جدید بتواند در طول ماه‌های آینده آن را تصویب کند.

همچنین در این طرح آمده، فرانسه نقش اصلی را در بازسازی بندر بیروت، افزایش نظارت بهداشتی، اعزام تیم‌هایی از وزارت خزانه داری و بانک مرکزی برای حسابرسی مالی و کمک به برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را در کنار اتحادیه اروپا بر عهده خواهد داشت.

رویترز در پایان اعلام کرد، این نقشه راه می‌تواند نقش فرانسه را در لبنان تقویت کند، فرانسه‌ای که زمانی لبنان مستعمره آن بوده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول