اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تاکید بر حضور قضات انقلابی در دستگاه قضا

مدیرکل دادگستری فارس گفت: قاضی باید ١٠٠ درصد انقلابی بوده و در شرایط حساس، موضع‌گیری‌ انقلابی داشته باشد.

تاکید بر حضور قضات انقلابی در دستگاه قضا

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب لامرد اظهار داشت: امروز پرچم عدالت‌خواهی توسط آیت‌الله رییسی برافراشته شده است و تحول قضایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قضات باید خداترس و دائم متصل به ائمه اطهار (ع) باشند که کوچک‌ترین خطایی مرتکب نشوند، افزود: قضات باید ١٠٠ درصد انقلابی باشد و موضع‌گیری انقلابی داشته باشند و باید سخت پای‌کار باشیم.

مدیرکل دادگستری فارس ضمن تاکید بر خدمت به مردم گفت: در شرایطی که فشار اقتصادی روی مردم هست دیگر نباید از سوی قضات مورد بی‌مهری قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دستی دنبال فساد بود از همان اول قطع کنید و در مبارزه با فساد چپ و راست نمی‌شناسیم.

موسوی با تاکید بر حضور خیرین در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، تصریح کرد: سرقت جرم اول لامرد هست که باید بررسی و کاهش یابد و با مواد مخدر که جرم سوم است نیروی انتظامی به‌ شدت مبارزه کند.

وی بیان داشت: از تلاش‌های حجت‌الاسلام رشیدی در مدت دو سال اخیر تشکر می‌کنم و حجت‌الاسلام سعادت پور نیز در شهر بسیار خوبی و متدینی وارد شده است که از شیعه و سنی همه علاقه‌مند به اهل‌بیت (ع) هستند.

 امام‌جمعه لامرد  نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر امنیت در جامعه نباشد مشکلات زیادى به‌ وجود می‌آید، افزود: کار اصلی دادستان تأمین امنیت عمومی در جامعه است و برای تأمین امنیت یک نقش محورى دارد که نیروهای انتظامی و نظامی نیز در اختیار دادستان هستند.

حجت‌الاسلام علی حسین زاده گفت: بررسی ١٥ هزار پرونده در سال توسط دادگستری لامرد چیز کمی نیست و حجت‌الاسلام رشیدی در مدت دو سال اخیر تلاش‌های ارزنده‌ای انجام دادند که از وی تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: اجرای عدالت و امنیت، تقاضای ما از دادستان جدید هست و شخص ما و همه مسؤولین در کنار دادستان جدید برای تحقق این دو امر حضور داریم.

امام‌جمعه لامرد تصریح کرد: مردم لامرد به قانون پایبند هستند و با ابلاغ مصوبه شورای سلامت، یکی از عشق‌های خود که برگزاری تعزیه امام حسین (ع) بود با شیوع ویروس کرونا کنار گذاشتند.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در خصوص طرح تحول قضایی، مدیرکل دادگسترى استان فارس خوشبختانه در استان فارس به این موضوع اهمیت داده و در مبارزه با فساد کارنامه‌ای درخشان دارند و سهولت دسترسی به مدیرکل دادگستری موجب رضایتمندی آحاد مردم شده است.

سید موسی موسوی اضافه کرد: امروز نیز مدیرکل دادگستری فارس، با دقت و ظرافت از منطقه ویژه اقتصادی لامرد و کارخانه آلومینیوم که افتخار ملی هست بازدید کردند و درخواست داریم همین نگاه حمایت از صنایع بزرگ و کوچک را در لامرد و مُهر نیز داشته باشند چراکه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان می‌توانند با حمایت قضایی باانگیزه بالاتری سرمایه‌گذاری در این منطقه کنند.

وی گفت: تقاضا دارم همان‌گونه که در سفر رییس قوه قضاییه به مرکز استان مطالبی به‌عنوان رییس مجمع نمایندگان عرض کردم اگر در جایی زمین‌خواری ، رانت و ایرادی در پروژه‌های لامرد و مُهر هست، دستگاه قضایی ورود کند.

موسوی اظهار داشت: از حجت‌الاسلام رشیدی در مدت ٢ سال اخیر تشکر می‌کنم و به دادستان جدید خوش‌آمد می‌گوییم که فرزند شهید هستند و پدر نظاره‌گر و همراه وی خواهد بود و دستگاه قضایی مآمن همه مردم هست.

به گزارش فارس، در این مراسم با تقدیر از تلاش‌ دو ساله حجت‌الاسلام رشیدی دادستان پیشین لامرد، حجت‌الاسلام مسلم سعادت پور به‌عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول