اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ربات میکروسکوپی از لیزر برای حرکت در بدن استفاده می کند

محققان دانشگاه کرنل از تولید نوعی ربات بسیار ریز میکروسکوپی خبر داده اند که از اشعه لیزر برای انرژی گرفتن و حرکت در بدن استفاده می کند.

ربات میکروسکوپی از لیزر برای حرکت در بدن استفاده می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ربات میکروسکوپی برای مقابله با بیماری ها و انتقال داروها قابل استفاده است.

ریزربات های میکروسکوپی معمولا در حدود ۵ میکرون ضخامت دارند و پهنای آنها به ۴۰ میکرون و طول آنها به ۴۰ تا ۷۰ میکرون می رسد. در واقع ابعاد این ربات ها از یک سلول کوچک فراتر نمی رود. بدنه این ربات ها متشکل از یک سیلیکون دارای مدار فوتوولتائیک است که انرژی لازم برای حرکت پاهای آنها را تامین می کند. این پاها از محرک های الکتروشیمیایی ساخته شده اند.

پاهای یادشده از نوارهای پلاتینی تشکیل شده اند که تنها چند ده اتم ضخامت دارند و یک لایه تیتانیوم به یک طرف و یک لایه پلیمر به طرف دیگر اضافه شده است.

تابش لیزر بر روی پاهای این ربات میکروسکوپی منجر به ایجاد شارژ الکتریسیته مثبت و انتقال آن به پلاتین ها می شود و در نتیجه انرژی لازم برای تکان خوردن پاها به وجود می آید. ربات های یادشده با ولتاژ 200 میلی ولت و قدرت 10 نانووات کار می کنند و تولید آنها با ویفرهای سیلیکونی عادی ممکن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول