اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مقابله با چاقی از طریق دستکاری ژنتیک سلول ها

در بدن انسان سلول های چاقی مختلفی وجود دارد و محققان می گویند با دستکاری ژنتیک سلول های یادشده می توان به جنگ چاقی رفت.

مقابله با چاقی از طریق دستکاری ژنتیک سلول ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، سلول های سفید چربی عامل اصلی چاق شدن انسان و بخش هایی همچون شکم هستند. در مقابل سلول های قهوه ای چاقی راحت تر آب شده و سوزانده می شوند. محققان با ابداع یک روش جدید دستکاری ژنتیک توانسته اند سلول های سفید چربی را به سلول های قهوه ای چربی مبدل کنند تا از این طریق از بین بردن آنها تسهیل شود.

بدین منظور از روش دستکاری ژنتیک CRISPR  استفاده می شود که اثرات ناشی از انجام تمرین های ورزشی، تزریق نانوذرات لاغر کننده و غیره را در بدن ایجاد می کند. در این روش زمینه برای افزایش فعالیت ژنی موسوم به UCP1 فراهم می شود که به تبدیل سلول های چربی سفید به قهوه ای کمک می کند.

محققان آمریکایی می گویند این روش درمانی با موفقیت بر روی موش ها آزمایش شده و به تسریع فرایند لاغری موش های چاق انجامیده است. محققان امیدوارند بتوانند این تجربه مفید و موفق را بر روی انسان ها نیز تکرار کنند.

بر اساس بررسی یادشده سلول های تبدیل شده با استفاده از این روش بر روی یکدیگر نیز تاثیر مثبت می گذارند و سلول های چربی قهوه ای به دست آمده از این طریق مولکول هایی به نام اکسید نیترید تولید می کنند که از طریق گلبول های قرمز خون به دیگر سلول های قهوه ای منتقل می شوند و آنها را هم فعال می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول