اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بازجویی از یک ملوان درباره احتمال ایجاد آتش‌سوزی عامدانه در عرشه ناو آمریکایی

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند از یک ملوان در خصوص احتمال ایجاد آتش‌سوزی عامدانه در عرشه یک کشتی آبی-خاکی که ماه گذشته دچار حریق شد بازجویی به عمل آمده است.

بازجویی از یک ملوان درباره احتمال ایجاد آتش‌سوزی عامدانه در عرشه ناو آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو مقام پنتاگون می‌گویند از یک ملوان آمریکایی در خصوص احتمال ایجاد آتش‌سوزی عامدانه در عرشه ناو «یو اس اس بونهام ریچارد» بازجویی به عمل آمده است. 

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «یک مظنون احتمالی در این پرونده مطرح است». این مقام تأکید کرد هیچ فردی تا کنون متهم نشده و تحقیقات ادامه دارند.

آتش‌سوزی در عرشه این کشتی آبی‌-خاکی که چند میلیارد دلار ارزش دارد به مدت ۴ روز ادامه یافت و بامداد ۲۷ تیرماه (به وقت تهران) مهار شد. (جزئیات بیشتر)

کشتی «یو اس اس بونهام ریچارد» شامگاه یکشنبه در بندر «سن دیه‌گو» در جنوب غربی ایالات متحده دچار حریق شد.

آتش‌سوزی ساعت ۸:۳۰ صبح یکشنبه، ۲۲ تیرماه به وقت محلی در عرشه این کشتی آبی‌-خاکی اتفاق افتاد. « بونهام ریچارد» در«پایگاه نیروی هوایی سن‌دیه‌گو» در ایالت کالیفرنیا پهلو گرفته بود و در لحظه حادثه ۱۶۰ سرنشین داشت.

مقام‌های آمریکایی تأکید کردند هنوز مشخص نیست که این کشتی جنگی ۲۵۵ متری قابل تعمیر باشد. از سوی دیگر گفته می‌شود که جایگزین کردن کشتی جدید  با ناو «یو اس اس بونهام ریچارد»  برای ارتش آمریکا هزینه ۴ میلیارد دلاری دارد.

بونهام ریچارد برای پشتیبانی از عملیات‌هایسپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا طرحی شده است. این کشتی یکی از چهار نوع کشتی در ناوگان دریایی آمریکا است که قادر به حمل بمب‌افکن‌های مارتین اف-۳۵ است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول