اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نبود تعهد ارزی عمده مشکل اقتصادی همدان

معاون اقتصادی استاندار همدان گفت: در حال حاضر عمده مشکل اقتصادی همدان نبود تعهد ارزی است.

نبود تعهد ارزی عمده مشکل اقتصادی همدان

ظاهر پورمجاهد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه عمده مشکل اقتصادی تعهد ارزی است اظهار کرد: تعدادی از صادرکنندگان از بازارچه‌های مرزی محصولات کشاورزی صادر کرده‌ و پول آن را ریالی دریافت کرده‌اند که دولت خواستار بازگشت آن به صورت ارزی است.

وی بیان کرد: وقتی صادرکننده پول صادرات را به صورت ریالی دریافت کرده، اگر بخواهد ارزی برگرداند به مشکل برمی‌خورد چون یا باید ارز نیمایی بگیرد و باید یا ارز را به قیمت بالا خریداری کند و این ضعف تعهد ارزی است.

معاون اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: بر این اساس با بانک مرکزی صحبت کردیم و مکاتباتی با امضای استاندار داشتیم اما چون مشکل کشوری است، هنوز برطرف نشده است‌.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع باید تعیین تکلیف شود گفت: این در حالی است که تعدادی از واحدها در ۶ ماهه اول سال ۹۷ نمی‌دانستند باید در سامانه صادراتشان را ثبت‌نام کنند هرچند سامانه هم دچار مشکل بود و باید مساعدتی کرد این مشکل حل شود.

پورمجاهد با بیان اینکه این مشکل باعث شده صادرکننده بدهکار بوده و نتواند تسهیلاتی بگیرد گفت: این مشکل باعث شده صادرکننده نتواند ماشین‌آلات یا مواد اولیه خود را از گمرکات کشور خارج کند.

وی یادآور شد: صادراتی که در گمرک همدان مانده است را طی صحبت با دادستانی آزاد می‌کنیم اما آنها که در سایر گمرکات کشور است را نمی‌توان کاری کرد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول