اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض به جولان کامیون‌های نظامی فرانسه در بندر بیروت

حضور کامیون‌های ارتش فرانسه در بندر بیروت واکنش کاربران لبنانی در توییتر را در پی داشت.

اعتراض به جولان کامیون‌های نظامی فرانسه در بندر بیروت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتشار ویدیوئی از کامیون‌های ارتش فرانسه که در بندر ویران شده بیروت در حال جولان هستند، اعتراض کاربران لبنانی در فضای مجازی را در پی داشت؛ به گونه‌ای برخی، آن را به اشغال لبنان توسط فرانسه در قرن گذشته تشبیه کردند.

در این ویدیو که امروز پنجشنبه منتشر شده، کامیون‌های نظامی فرانسه در حال انتقال خبرنگاران خارجی به مناطق ورود‌ممنوع بندر بیروت هستند و خبری از حضور نیروهای ارتش و پلیس لبنان نیست.

در حین عبور این کامیون‌ها، فردی که گفته می‌شود از خبرنگاران لبنانی است، به این اقدام اعتراض کرده و آن را اشغالگری توصیف می‌کند و به کنایه می‌گوید: «آری به اشغالگری فرانسه. زنده باد اشغالگری فرانسه‌».

 

 

انتشار این فیلم واکنش منفی کاربران لبنان را در پی داشته و برخی هم‌صدا با این خبرنگار لبنانی معترض، آن را اشغالگری دانست و گفتند که لبنان به هزار سال پیش برگشته است.

فردی به نام «پییر ابوصعب» در توییتی نوشت: «صحنه وحشتناکی است؛ پوچی این صحنه حکایت از [وضعیت] هولناکی دارد که ما با آن روبه‌رو و در انتظار آن هستیم. روزنامه‌نگارانی را سوار بر پشت کامیون‌های نظامی فرانسه وارد بندر بیروت می‌کنند و هیچ خبری از نیروی نظامی یا امنیتی لبنان نیست. برای چه؟».

فردی دیگر به نام «نولا» نیز نوشت: «چی شده؟ ۱۰۰۰ سال به عقب برگشتیم».

ماه گذشته انفجار در بندر بیروت لبنان باعث تخریب گسترده این بندر و کشته و زخمی شدن شمار زیادی شد و بعد از سفر رئیس جمهور فرانسه، ارتش این کشور بیش از ۷۰۰ نظامی را به بهانه کمک به این کشور راهی بیروت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول