اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

بررسی جدی ماجرای 900میلیون در پارس جنوبی از زبان نماینده مجلس/هزینه هایی که شفاف نیست

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه‌های صورت گرفته در تیم پارس جنوبی شفاف نبود و کسی به چگونگی پرداخت پول‌ها پاسخ نمی‌داد.

بررسی جدی ماجرای 900میلیون در پارس جنوبی از زبان نماینده مجلس/هزینه هایی که شفاف نیست

به گزراش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم پارس جنوبی جم از جمله تیم‌های نفتی فوتبال ایران به حساب می‌آید که مشکلات مالی به این تیم باعث بروز چالش‌های زیادی شد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولان استانی بود که علیرغم انتقاد از شفاف نبودن حساب و کتاب باشگاه پارس جنوبی، برای نجات این تیم از بحران تلاش‌های زیادی کرد و توانست در هفته‌های پایانی لیگ برتر بخشی از بودجه بلوکه شده این تیم را آزاد و به آن تزریق کند اما نحوه تقسیم و هزینه‌کرد این پول باعث ناراحتی و نارضایتی اعضای تیم شد و شبهاتی را به وجود آورد.

عدم هدایت و مدیریت چالش اصلی پارس جنوبی است

حجت‌الاسلام شیخ موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص کمک مالی به تیم پارس جنوبی جم در هفته‌های پایانی لیگ برتر اظهار داشت: در ابتدا فرا رسیدن ایام شهادت سالارشهیدان اباعبداله الحسین را تسلیت می‌گویم. در رابطه با تیم پارس جنوبی مسائل و موارد زیادی وجود دارد که از ابعاد مختلف می‌شود آن را مورد تحلیل و تجزیه و بررسی قرار داد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: این تیم محبوبیت خاصی در جنوب استان بوشهر بالاخص شهرستان جم دارد. موفقیت‌های خوبی هم در بازی ها کسب کرده بود تا اینکه متاسفانه گرفتار یکسری مشکلات و مسائل حاشیه ای شد. تغییراتی دربحث مدیریت این تیم ایجاد شده بود. مهمترین موضوع؛ عدم وجود یک ساختار قوی و منسجم است. در واقع مجموعه‌ای که این تیم را از نظر مالی، تخصصی و... هدایت و مدیریت کند، وجود ندارد که تبدیل به چالش اصلی این تیم شده است.

دغدغه‌ای تا تصویب برنامه توسعه ششم نبود

وی با اشاره به پیگیری امورات تیم پارس جنوبی افزود: در مجلس نهم که بودم، این تیم قوی ظاهر شده بود و تحت مدیریت پالایشگاه فجر جم فعالیت می‌کرد. بعد از اینکه این پالایشگاه در زمان مجلس نهم اعلام کرد دیگر نمی‌تواند تیمداری کند، با شورای شهر وقت شهر جم و مدیرعامل منطقه ویژه نشست‌هایی داشتیم و در نهایت مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی اعلام آمادگی کرد که این تیم زیر نظر آن مجموعه فعالیت کند. تیم تامین مالی می شد و دغدغه ای هم نبود تا اینکه برنامه توسعه ششم مصوب شد.

بودجه 10میلیاردی در قالب ورزش‌های همگانی پرداخت شد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این برنامه فکر می‌کنم طبق تبصره ماده 94، دولت از حمایت ورزش‌های حرفه‌ای منع شد. وقتی این اتفاق افتاد، وزارت نفت اعلام کرد چون ما از کمک به تیم های حرفه‌ای منع شده‌ایم لذا نمی‌توانیم تیمداری و حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: ورزش‌های حرفه‌ای هم شامل تیم هایی است که در لیگ برتر بازی می کنند. برای اینکه عدم حمایت از این تیم ها یعنی پارس جنوبی جم، صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان با یکسری تبعات و مسائل منفی می‌شد، جهت برون رفت از این قضیه 10 میلیارد تومان توسط وزارتخانه برای هر تیم مشخص شد. قرار شد این بودجه در قالب ورزش‌های همگانی به این تیم‌ها پرداخت و از آن‌ها حمایت شود.

تمایلی برای پرداخت بقیه بودجه 10میلیاردی نبود

وی با اشاره به شرایط پارس جنوبی در زمان مجلس یازدهم اظهار داشت: وقتی که رای آوردم  و وارد مجلس شدم، دیدم متاسفانه پارس جنوبی سر و سامانی ندارد و افرادی آمد‌ه‌اند و مدیریت این تیم را برعهده گرفته‌اند که باعث شده حرف‌های حاشیه‌ای زیادی به وجود بیاید. از طرفی تیم فعال بود، بازی می کرد و نیاز به حمایت‌های مالی داشت.

نماینده مردم عسلویه، کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با مسئولین استانی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان، استاندار و سایرین صحبت کردیم. یک میلیارد و نیم در همان اوائل ورود به مجلس برای کمک به این تیم گرفتیم و مقداری از مشکلات مالیشان رفع شد. این پول از محل همان 10میلیارد پرداخت شد که پنج میلیارد آن را  قبلا گرفته بودند. بقیه آن مانده بود که تمایلی به پرداختش وجود نداشت.

بازیکنان انگیزه‌ای برای تمرین نداشتند

حجت‌الاسلام احمدی در خصوص اوضاع پارس جنوبی در هفته‌های پایانی مسابقات لیگ برتر خاطرنشان کرد: بعد از این کمک، تیم به فعالیت خودش ادامه داد. در این اواخر باز با مشکل مالی مواجه شد و متولی خاصی نداشت. ما در دفترمان در شهرستان کنگان در جم، با رئیس کانون هواداران تیم، فرماندار شهرستان جم، مدیر کل اداره ورزش و جوانان، معتمدین شهرستان جم و نایب رئیس شورای شهر جم، جلسات مفصلی برگزار کردیم تا بدانیم چه راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت فعلی تیم وجود دارد.

نماینده مردم حوزه جنوب استان بوشهر افزود: از سویی چون تیم حمایت مالی نمی‌شد انگیزه بازیکنان پایین آمده بود. تغییر و تحولاتی هم در همین چند مدت برای تیم ایجاد شد و بعضی از افراد تاثیر گذار در تیم رفتند. تا جاییکه از سوی سرمربی و بعضی دوستان  به ما اعلام شد بازیکنان انگیزه‌ای برای تمرین ندارند. سه بازی هم پیش رو داریم و اگر اتفاقی رخ ندهد، تیم از جایگاه خودش می افتد و سقوط می کند.

جلسه سه ساعته با سرمربی و کاپیتان پارس جنوبی جم

وی در مورد جلسه با سیروس پورموسوی و محمدنوری گفت: با سرمربی تیم و بازیکنانی که اثر گذار بودند نشستی را  نزدیک به سه ساعت برگزار کردیم. به این نتیجه رسیدیم که حداقل کمک‌هایی را به آن‌ها داشته باشیم تا از وضعیت فعلی خارج شوند. بعد از آن روی ساختار تیم برنامه ریزی کنیم و مسئولین وارد عرصه شوند تا این تیم را از وضعیتی که الان دارد نجات بدهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی، در خصوص اینکه مقدار کمکی که بعد از جلسه با سیروس پور موسوی درنظر گرفته شد چقدر بود، اظهار داشت: این کمک 1میلیارد و پانصد میلیون تومان بود. در آن جا به دوستان قول دادیم. چون مطالباتی داشتند به آن‌ها گفتم که شما بازی کنید، بنده با استاندار قبلا صحبت کردم و به توافق رسیدیم که از نظر مالی شما را حمایت کنیم. دوستان هم گفتند ما طلبی داریم و اگر این مبلغ به ما برسد می‌توانیم بازی کنیم و عملکرد خوبی هم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بعد از آنکه با آقایان پورموسوی و نوری نشستی داشتیم، با خود ورزشکاران در زمین چمن هم نشست گذاشتیم و با دوستان صحبت کردیم. با توجه به اینکه که روز دوشنبه با تیم ماشین سازی بازی داشتند، بنده قول دادم تا یکشنبه این مبلغ بر اساس مذاکراتی که با استاندار و مجموعه مدیران دست اندرکار در استان داشتیم و به من قول داده بودند ، به حسابشان واریز شود.

مدیرعاملی که هزینه‌های تیم را مدیریت کند نبود

نماینده مردم عسلویه، کنگان، دیر و جم، در مورد اینکه در جلسه با سیروس پورموسوی ایراداتی به شفاف نبودن هزینه‌های پارس جنوبی جم وارد کرده، گفت: یکسری گزارشات غیر رسمی به ما رسیده بود مبنی بر اینکه؛ پرداخت‌هایی که صورت گرفته منضبط نبوده است. چون مدیرعاملی که رسمیت داشته باشد و بتواند تیم را مدیریت کند، هزینه هایش را محاسبه و به مراجع مربوطه منعکس کند، نبوده است.

در حال بررسی هزینه‌های پارس جنوبی هستند

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: بنابراین طبق گزارشاتی که به ما رسیده بود و آن‌ها را بررسی کردیم، واقعا ابهامات زیادی برای ما ایجاد شد. با دوستان که صحبت کردم گفتم؛ در مورد بودجه‌ای که به شما داده می شود انتظار داریم حداقل شما شفاف سازی کنید تا بدانیم این مبالغ کجا، به چه کیفیتی و به چه نحوی هزینه می شود.

وی با اشاره به حسابرس هزینه‌های پارس جنوبی جم، عنوان کرد: الان هم دست اندرکاران برنامه در حال یک حسابرسی جدی روی تیم هستند که ببیند هزینه‌های صورت گرفته در کجا، چگونه و به چه کسانی پرداخت شده است؟ مطالبات ورزشکاران چقدر است؟ آیا کامل پرداخت کرده‌اند یا نه، مبلغی از آن مانده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا تا زمانیکه گزارش رسمی به ما داده نشود نمی توانیم در رابطه با میزان پرداختی ها قضاوت کنیم و بگوییم که چه وضعیتی دارد. اما موردی که ما را نگران کرد این بود که تیم ساختار جدی برای مدیریت نداشت و هزینه‌های صورت گرفته شفاف نبود. در واقع اطلاعاتی از آن نداشتیم. با دوستان هم که صحبت کردیم می‌گفتند هنوز آقایان برای حسابرسی نیامده اند.

مدیران باشگاه پاسخی به چگونگی هزینه‌ها نمی‌دادند

حجت‌الاسلام احمدی در خصوص درخواست برای ارائه گزارش مالی از سوی مدیران پارس جنوبی تصریح کرد: بعضی از عزیزان که از برخی مجموعه‌ها پرداختی داشتند، گفتند ما چندین بار با باشگاه مکاتبه کردیم و از آن‌ها خواستیم به ما بگویند این مبالغ به چه صورتی خرج شده اما کسی پاسخگوی ما نبود تا بدانیم پول پرداختی کجا و چگونه هزینه شده است. این مسائل برای ما دغدغه و باعث نگرانی بود. به دوستان گفتیم باید به شدت وارد این قضیه بشوید  و بررسی کنید ببینید این مبالغ کجا و به چه کیفتی هزینه شده است.

 

به پورموسوی گفتم؛ شنیدیم 150میلیون برای قلیان و غذا هزینه شده است

نماینده مردم عسلویه، کنگان، دیر و جم در مورد وجود هزینه 150میلیون تومانی بابت غذا و قلیان در لیست هزینه‌کرد‌های پارس جنوبی، اظهار داشت: اطلاعاتی در رابطه با این قضیه ندارم. به سیروس پورموسوی گفتم که خبرهای غیر رسمی به ما داده شده است. در فضای مجازی گاهی در اظهارات افراد و اشخاص برخی مطالب مطرح می شود. بنده هم در نشستی که با سیروس پورموسوی داشتم گفتم چنین چیزی شنیده شده، شما پیشگیری کنید که سو تفاهمی اتفاق نیفتد.

تکلیف 500میلیون تومان قطعا مشخص می‌‌شود

حجت‌الاسلام احمدی در مورد اینکه تکلیف حدود پانصد میلیون تومان از کمک در نظر گرفته شده مشخص نیست و این موضوع نارضایتی اعضای تیم را در پی داشته، گفت: بر اساس آنچه صحبت کردیم، دوستان گفتند نیاز به این مبلغ (یک میلیارد و پانصد میلیون تومان) داریم. ما هم گفتیم این مبلغ به حساب باشگاه واریز و تحت نظارت افرادی که مشخص کرده بودیم هزینه بشود.

وی در خصوص اینکه هنوز بخشی از بدهی‌های تیم بابت هزینه هتل، غذا و ترابری پا برجاست اما حدود پانصد میلیون از آن کمک مالی مشخص نیست که در کجا هزینه شده، تصریح کرد: قطعا مشخص می شود. چون در مورد پولی که در این زمان به حساب باشگاه واریز شده، افراد مشخص و معین هستند و قطعا باید پاسخگو باشند.

از دوستان خواستم ماجرای 900میلیون تومان و سود روزشمار را جدی بررسی کنند

نماینده حوزه جنوب استان بوشهر در مورد اینکه گفته می‌شود مبلغ نهصد میلیون تومان در حسابی به نام کانون هواداران پارس جنوبی قرار دارد اما چنین کانونی ثبت رسمی نشده و از طرفی، برخی از سود روزشمار این پول استفاده می‌کنند، اظهار داشت: این را هم بنده به صورت غیر رسمی شنیده بودم. به دوستانی که الان درحال بررسی هستند، گفتم در این زمینه هم بررسی جدی داشته باشند تا ببینیم قضیه از چه قرار است.

باید برای تیم پارس جنوبی یک ساختار تعریف شود

حجت‌الاسلام احمدی در مورد سقوط پارس جنوبی به لیگ دسته اول با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته، عنوان کرد: بنده خیلی متاثر شدم. پارس جنوبی جم قابلیت این را داشت که در لیگ برتر بماند. اگر مدیریتی صحیح و برنامه ریزی جامعی از قبل شده بود می‌توانست این اتفاق بیفتد و تیم در جایگاه خودش قرار بگیرد. اما هنوز هم دیر نشده است.

وی ادامه داد: باید یک ساختار برای این تیم تعریف و هویت آن مشخص شود. به این ترتیب راهکارهایی برای حمایت از پارس جنوبی وجود دارد. بنده امیدوارم که ان شاالله از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود تا این تیم بتواند به جایگاه سابق خودش برگردد و ادامه فعالیت بدهد.

چیزی در مورد تماس برای سقوط تیم نشنیدم

نماینده مجلس در مورد اینکه گفته می‌شود با توجه به اینکه امکان حمایت مالی از تیم در صورت حضورش درلیگ دسته اول راحت تر است، برخی مدیران باشگاه و مسئولان ذیربط تلاش کردند تیم سقوط کند تا در لیگ یک بتوانند بودجه بیشتری دریافت کنند، گفت: نه، این حرف‌ها منشایی ندارند. فردای روزی که ما با تیم که صحبت کردیم، با تیم ماشین سازی مسابقه داشتند.

وی افزود: ماشین سازی تیم قوی بود و خودشان هم اعلام کردند با یک تیم قوی وارد بازی می شوند. آن‌ها با یک انگیزه بالا بازی کردند و تیم حریف امتیاز گرفتند. در این فضاها و جریان‌ها، حرف‌ها و مسائل زیادی مطرح می‌شود. آن مطالبی که رسما به انسان می‌رسد، قابل اعتماد است.

حجت‌الاسلام احمدی در مورد اینکه گفته می‌شود در رابطه با تلاش برای سقوط تیم، تماس‌هایی هم با برخی مسئولان بوشهر گرفته شده، عنوان کرد: بنده اصلا چنین چیزی نشنیده‌ام و اطلاعی از این قضیه ندارم. در مذاکراتی که با احمدبهروزیان‌فر(مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان بوشهر) و استاندار داشتیم، همه آقایان تمایل داشتند که از تیم پارس جنوبی حمایت و به آن کمک کنند.

باید دست به دست هم بدهیم تا پارس جنوبی به جایگاه اصلی خودش برگردد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد تلاش برای رفع مشکلات تیم پارس جنوبی جم اظهار داشت: ان‌شاالله همه ما از مسئولین اجرایی تا بنده‌ای که افتخارنمایندگی مردم را دارم و در کنار جوان‌ها، نوجوان‌ها و مردم عزیز حوزه انتخابیمان هستم، دست به دست هم بدهیم.  برای رفع مشکلات و مسائل و برداشتن موانع با همفکری و مساعدت و همراهی یکدیگر می‌توانیم مشکلات بزرگی را از سر راه بر داریم. از جمله اینکه به امیدخدا این تیم را به جایگاه اصلی خودش برگردانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول