اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  سایر حوزه ها

جلوه‌ سوگ در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا

معاون فرهنگی فرهنگ‌سرای ابن‌سینا از اجرای مجموعه برنامه‌های مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه ۲ به مناسبت ایام عزای سالار شهیدان با عنوان «جلوه سوگ» خبر داد.

جلوه‌ سوگ در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا

به گزارش فارس به نقل از مدیریت روابط عمومی فرهنگ‌سرای ابن‌سینا، سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، همگام با پوشاندن رخت عزای حسینی بر قامت شهر، آستین همت را بالا زده تا با آمیختن شور و شعور حسینی در شرایطی که بحران کرونا محدودیت‌های بسیاری را برای برگزاری مجالس عزاداری اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام ایجاد کرده است، با ترتیب دادن ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی ـ مذهبی با محوریت توجه به معارف عمیق عاشورایی و ترویج آیین‌های اصیل و سنتی عزاداری، به رسالت خود در احیای این امر مهم عمل کند.

در همین راستا «عباس چمنی» معاون فرهنگی فرهنگ‌سرای ابن‌سینا از مجموعه برنامه‌های مدیریت فرهنگی ـ هنری منطقه ۲ در محرم ۱۴۴۲ که به صورت میدانی و مجازی برگزار می‌شود، با عنوان «جلوه سوگ» خبر داد.

«بلندا» نام مراسم «چهارپایه‌خوانی» است که به عنوان یکی از خاص‌ترین و قدیمی‌ترین آیین‌های سنتی عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در تهران قدیم شناخته می‌شود. در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور یک «همیار سلامت» برگزار می‌شود، هیأت نوجوانان عاشورایی مراسم‌های کوتاه عزاداری به سبک چهارپایه‌خوانی را در نقاط مختلف منطقه ۲ شهرداری تهران از جمله مقابل منازل شهدای منطقه، اجرا می‌کنند.

چمنی در ادامه گفت: ویژه‌برنامه دیگر فرهنگ‌سرای ابن‌سینا، برپایی مراسم عزاداری با عنوان «تکیه» است که از ساعت ۲۳ تا ۲۴ در بوستان نهج‌البلاغه و با مشارکت هیات علی بن ابیطالب و مداحی «محمدحسین فرهنگی» برگزار می‌شود. هم‌چنین فرهنگ‌سرای ابن‌سینا در برنامه «نشان حسینی» با اهدای برچسب «با روضه حسین نفس تازه می‌کنم» و شابلون‌نویسی اتومبیل‌ها در محدوده خیابان‌های اطراف منطقه، تلاش می‌کند چهره شهر را بیش از پیش محرمی کند.

​به گفته معاون فرهنگی فرهنگ‌سرای ابن‌سینا، برگزاری «زیارت عاشورا» در محوطه باز فرهنگ‌سرا از ساعت ۸/۳۰ تا ۹ صبح ، «پرده‌خوانی» و روایت عاشورا در مقابل ایستگاه‌های مترو و برپایی موکب جهادی «خادم منتظر» در بقعه علامه طرشتی در دهه اول محرم به منظور جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه از دیگر اقدامات این مدیریت است.وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت‌های میدانی، مجموعه ویدیویی «ده مجلس با حسین (ع)» با موضوع فلسفه و تاریخ نهضت حسینی در بیان رهبر بزرگوار انقلاب، از سری تولیدات تصویری «نشان» که به بازخوانی بیانات مهم حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در موضوعات سیاسی، مذهبی، فرهنگی و منطقه‌ای می‌پردازد، توسط فرهنگ‌سرای ابن‌سینا تولید شده است که از اول محرم آغاز شده و تا اربعین حسینی به مرور در فضای مجازی، رسانه‌ها و صداوسیما منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول