اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بررسی گیشه سینمای کره جنوبی در موج دوم کرونا/«تِنِت» انتظارها را برآورده نکرد

«تِنِت» شروع ضعیفی در گیشه کره جنوبی داشت با این وجود در صدر پرفروش ها قرار دارد این در حالی است که موج جدید شیوع ویروس کرونا باعث تعویق برخی عناوین سینمایی شد.

بررسی گیشه سینمای کره جنوبی در موج دوم کرونا/«تِنِت» انتظارها را برآورده نکرد

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: سینمای کره جنوبی یکی از صنایع سینمایی بزرگ در آسیای شرقی است. از کارگردانان مشهور این سینما می‌توان از «کیم کی دوک»، «ایم کوان تا»، «بونگ جون هو»، «پارک چان ووک» و «کیم جی وون» نام برد. صنعت سینمای کره مدتی است که با موضوعاتی جذاب در جهان شناخته شده است. این سینما توانسته به خوبی با مخاطبانش در سراسر جهان ارتباط برقرار کند و موفقیت‌های جهانی زیادی را کسب کرده است. فیلم انگل (Parasite)، اولین فیلم خارجی زبان تاریخ بود که توانست جایزه بهترین فیلم اسکار را کسب کند. مسولین کره ای برای رونق سینمای این کشور چه از نظر تولید و شناساندن سینمایشان به جهانیان و چه در زمینه رونق گیشه سینماها طرح های مختلفی را به اجرا گذاشته اند. یکی از مهم ترین این طرح ها،کوپن‌های تخفیف که به ارزش ۵ دلار توسط شورای فیلم کره به تماشاچیانی اهدا شد که بلیت‌های سینمایی خریداری می‌کردند و همچنین بازگشت فیلم‌های بزرگ کره‌ای به سینماها.

«تنت» ساخته «کریستوفر نولان» فعالیت تجاری خود را در چهارمین بازار بزرگ سینمایی جهان در روز چهارشنبه با کسب ۵۹۶،۰۰۰ دلار از ۲۲۲۲ سالن نمایش آغاز کرد

 

از ماه ژانویه کره نیز از بحران شیوع ویروس کرونا در امان نماند و در این مدت ۸ ماهه با فراز و فرودهایی را تجربه کرده است. البته اُفت گیشه کره تا اوایل جولای (خرداد و تیرماه) به سیری صعودی بدل شد و روند مطلوبی را طی می کرد اما حالا با موج دوم شیوع کرونا باز هم برنامه اکران ها و نمایش ها مشمول تغییراتی گسترده شده و تاثیر مستقیم خود را بر گیشه سینمای کره جنوبی گذاشته است. 

 

در روزهای اخیر فیلم شاخص هالیوودی «تنت» در راس گیشه کره جنوبی قرار گرفت اما موج دوم کرونا باعث اُفت فروش اکران ها در این کشور شده است. حالا اکران دیگر فیلم ها ازجمله «مولان» با تاخیر انجام می گیرد یا متوقف می شود.

 

براساس داده های «KOBIZ» شورای فیلم کره، «تنت» ساخته «کریستوفر نولان» فعالیت تجاری خود را در چهارمین بازار بزرگ سینمایی جهان در روز چهارشنبه با کسب ۵۹۶،۰۰۰ دلار از ۲۲۲۲ سالن نمایش آغاز کرد.

شهر سئول پایتخت کره جنوبی در ۱۹ آگوست تحت محدودیت سطح دو قرار گرفت (در مقیاس یک تا سه) و اجتماعات ۵۰ نفره یا بیشتر در داخل سالن و رویداد ۱۰۰ نفره یا بیشتر در فضای باز ممنوع شد

 

«تنت» در روز پنجشنبه توانست ۵۹۶۰۰۰ دلار از اکران در ۲۱۷۹ سالن سینما کسب کند.

 

این فیلم پس از دو روز انتشار تجاری، به علاوه دو روز پیش نمایش، توسط ۳۰۱،۰۰۰ تماشاگر کره ای مشاهده شده و ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار دلار درآمد کسب کرده است.

 

میانگین هر اکران از ۳۷۱ دلار در روز چهارشنبه به ۲۷۱ دلار در روز پنج شنبه شاهد اُفت بوده است.

 

پیش نمایش در گیشه کره جنوبی برای روز شنبه ۲۲ آگوست ۶۲۳ دلار و برای یکشنبه ۲۴ آگوست ۵۹۵ دلار در هر واحد درآمد داشته است.  

«CJ-CGV» بزرگترین شرکت اکران فیلم در کره جنوبی ظرفیت هر اکران خود را از ۷۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش داد

 

شهر سئول پایتخت کره جنوبی در ۱۹ آگوست تحت محدودیت سطح دو قرار گرفت (در مقیاس یک تا سه) و اجتماعات ۵۰ نفره یا بیشتر در داخل سالن و رویداد ۱۰۰ نفره یا بیشتر در فضای باز ممنوع شد.

 

روز جمعه، مقامات سئول گفتند که محدودیت های سطح دو برای یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت ، زیرا آنها ۱۴۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در شهر تأیید کردند، که تنها کمی کمتر از تعداد ۱۵۴ مورد ابتلا در روز چهارشنبه است. اقدامات جدید برای محافظت از کودکان، دانش آموزان و افراد مسن ممکن است به زودی اضافه شود.

 

در حالی که هنوز دستور تعطیلی سینماها داده نشده است، اما برای افزایش فاصله اجتماعی ظرفیت صندلی های خود را کاهش داده اند.

 

«CJ-CGV» بزرگترین شرکت اکران فیلم در کره جنوبی ظرفیت هر اکران خود را از ۷۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش داد، برخی از بلیط های پیش فروش شده «تنت» (Tenet) را بازپس داد، برخی صندلی ها را دوباره تخصیص داد و در موارد دیگر از مشتریان درخواست رزرو مجدد کرد.

 

موج جدید گسترش ویروس کرونا، به ویژه در سئول، پایتخت باعث شده تا توزیع کنندگان در برنامه های خود تجدید نظر کنند.

 

«Merry Christmas» شرکت محلی کره ای روز پنجشنبه به خاطر شرایط فعلی کرونا اکران و انتشار فیلم علمی تخیلی جدید «رفتگرهای فضایی» (Space Sweepers) را تا زمانی نامعلوم متوقف کرد.

 

این فیلم («رفتگرهای فضایی» (Space Sweepers)) یکی از مورد انتظارترین فیلم های سال در کره جنوبی بود که برای اکران در ۲۳ سپتامبر یک هفته قبل از تعطیلات مهم این کشور با عنوان «چاسئوک» (Chuseok) برنامه ریزی شده بود.

 

فیلم «تعطیلات طلایی» که قرار بود در تاریخ ۱۹ آگوست منتشر شود، نیز به تعویق افتاده است.

 

همچنین قرار بود فیلم ترسناک انیمیشن «Beauty Water» (آب زیبا) در تاریخ ۲ سپتامبر اکران شود که آن هم لغو شد.

 

«مولان» دیزنی از ۱۰ سپتامبر تا ۱۷ سپتامبر در کره جنوبی به عقب رانده شده است، در حالی که فیلم «جهش‌یافته‌های جدید» (The New Mutants) از ۳ سپتامبر به ۱۰ سپتامبر تغییر یافته است.

 

براساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، کره جنوبی  تا به امروز ۱۷۶۶۵ مورد کووید ۱۹ را ثبت کرده است و ۳۱۹ کشته برجای گذاشته است.

 

بنابر گزارش خبرگزاری «یونهاپ» (Yonhap) ، تعداد ۳۵۲۳ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سئول ثبت شده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول