اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تحریف واقعیت‌ها موجب شکل‌گیری عاشورا شد

امام جمعه فارسان گفت: تبلیغات گسترده و همه‌جانبه بنی‌امیه و تأثیر بر افکار عمومی به نفع اهداف خودشان تاثیر زیادی در گمراه کردن مردم و تحریف واقعیت و وقوع عاشورا داشت.

تحریف واقعیت‌ها موجب شکل‌گیری عاشورا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه فارسان با بیان اینکه باید به ابعاد مختلف واقعه کربلا توجه کنیم و پند بگیریم و در زندگی‌مان به کار ببندیم، گفت: چه اتفاقی رخ داد که همان‌ها که دعوت کرده بودند قاتل امام حسین(ع) شدند.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه تبلیغات گسترده و همه‌جانبه بنی‌امیه با استفاده از همه ابزارهای تبلیغی و تأثیر بر افکار عمومی به نفع اهداف خودشان تاثیر زیادی در گمراه کردن مردم و تحریف واقعیت داشت، ادامه داد: در این بین بی‌خبری مردم و عدم‌توانایی در تحلیل مسائل سیاسی، اجتماعی بسیار موثر بوده است.

وی با بیان اینکه تبلیغات منحرف‌کننده آن‌چنان عمل کرد که به عمده مردم قبولاند که اولین مسلمان و جانشین و وصی پیامبر(ص) نماز نمی‌خواند و او را در خطبه‌ها رسماً لعن می‌کردند، افزود: حرکت امام حسین(ع) برای اقامه عدل و برگرداندن جامعه به روش پیغمبر(ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و گروه های مذهبی که دنبال برقراری عدالت بودند او را دعوت کرده بودند ولی شد آشوبگر بر ضد حکومت اسلامی یزید.

ملک‌پور اضافه کرد: تبلیغات می‌تواند عامل گمراهی قومی باشد و دین و آخرت عده‌ای را تباه کند  لذا باید با تقوا دنبال بصیرت باشیم و اجازه ندهیم جریان تحریف بر وقایع غلبه کند.

امام جمعه فارسان با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا با رعایت تمام مسائل بهداشتی برای عزارداران حسینی در گلزار شهدای فارسان، گفت: پیام زنده عاشورا امربه‌معروف و نهی از منکر است که عده‌ای با عناوین مختلف سعی در بی رنگ کردن و بی اثر کردن آن دارند.

وی توضیح داد: تمام حرکت حسین(ع) برای احیای  فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که رأس و قله این فریضه نظام اسلامی و حکومت اسلامی و تشکیل نظام اسلامی است.

ملک‌پور با بیان اینکه عده‌ای با درست کردن شعارهایی مانند عیسی به دین خود موسی به دین خود و یا اینکه هر کس را در قبر خودش می‌خوابانند، خواستند این اندیشه را کمرنگ کنند، گفت: اما محرم و عاشورا به ما یاد می‌دهد که کار برای خدا هرگز شکست ندارد.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول