اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

استانداردهای محتوای آموزشی مهدکودک‌ها به بهزیستی ابلاغ می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استخدام نیرو و محتوای آموزشی مهدکودک‌ها براساس قوانین و استانداردهای آموزش و پرورش است، گفت: استانداردهای محتوای آموزشی مهدکودک‌ها، از سوی آموزش‌ و پرورش به سازمان بهزیستی ابلاغ می‌شود.

استانداردهای محتوای آموزشی مهدکودک‌ها به بهزیستی ابلاغ می‌شود

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه بررسی وضعیت مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی تبصره (2) ماده (2) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب اردیبهشت‌ماه 99 گفت: طبق این آیین‌نامه مسؤولیت و صدور مجوز مهدکودک‌ها بر عهده سازمان بهزیستی قرار گرفته است و صدور مجوز تأسیس پیش‌دبستانی نیز بر عهده وزارت آموزش‌ و پرورش است.

وی به تعیین شاخص‌های آموزشی و پرورشی در این آیین‌نامه اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این آیین‌نامه نظارت بر مهدکودک‌ها از حیث رعایت شاخص‌های آموزشی و پرورشی و محتوای آموزشی بر عهده وزارت آموزش‌ و پرورش است.

حاجی‌میرزایی تأکید کرد: طبق این آیین‌نامه مقرر شده است که محتوای آموزشی توسط وزارت آموزش‌ و پرورش ظرف ۶ ماه از تاریخ تصویب آیین‌نامه تهیه و پس از تصویب شورای عالی آموزش ‌و پرورش به سازمان بهزیستی برای اجرا ابلاغ شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش به ماده 8 و 9 این آیین‌نامه اشاره کرد و گفت: بر این اساس به‌کارگیری کارکنان مهدکودک‌ها بر اساس قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش،‌ امکان‌پذیر است و همچنین استانداردهای آموزش محتوای آموزشی به مؤسسان و کارکنان مهدکودک، توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه و برای اجرا در مهدکودک‌ها به سازمان بهزیستی ابلاغ می‌شود.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول