اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اقتصاد کشور را نباید به تحولات خارجی گره زد

امام‌جمعه نطنز گفت: نباید اقتصاد کشور را به تحولات خارجی گره بزنیم، هیچ قفلی به دست خارجی‌ها باز نمی‌شود.

اقتصاد کشور را نباید به تحولات خارجی گره زد

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: در هفته دولت قرار داریم یک سال دیگر از دولت فعلی باقی است، انتظار می‌رود دولتمردان تلاش کنند تا وعده‌های داده‌شده به نتیجه برسد و نواقص را ترمیم کند.

امام‌جمعه نطنز با اشاره به بحث وعده ساخت ۶۰۰ هزار مسکن توسط دولت گفت: مشکلات مسکن باید حل شود و توقع داریم در یک سال باقی باقی‌مانده این ۶۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل افراد متقاضی شود.

وی گفت: کلید اصلی حل مشکلات کشور تولید است، اگر مسأله تولید حل شود مسأله اشتغال و تورم حل خواهد شد و ارزش پول ملی درست می‌شود.

یعقوبی مشکل دیگر را بحث قاچاق کالا برشمرد و اذعان کرد: در بحث قاچاق کالا که بعضی مواقع بسیار گسترده هم انجام می‌گیرد، باید برخورد جدی صورت بگیرد و وقتی با قاچاق کالا برخورد صورت گرفت به تولید داخل توجه بیشتری خواهد شد.

امام جمعه نطنز از خام‌فروشی مواد اولیه در کشور انتقاد کرد و گفت: در کشور جوانان و دانشمندان خوبی داریم که می‌توانند تمامی این مواد خام را فرآوری کرده و فرآورده‌های بهتر و ارزش‌افزوده بیشتر تولید و آن را صادر کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسأله دیگر این است که نباید اقتصاد کشور را به تحولات خارجی گره بزنیم، هیچ قفلی به دست خارجی‌ها باز نمی‌شود، دولت باید برای شبکه اطلاعات ملی در این سال آخر فکری بکند و نتیجه آن را به مردم اعلام نماید.

یعقوبی با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: مردم و هیأت‌ها آن‌هایی که دل در گرو اهل‌بیت دارند به‌ خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و مراسمات عزاداری را در دهه اول محرم برگزار کردند، بدون شک هیأتی‌ها منظم‌ترین افراد جامعه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی با گرامیداشت سالروز بانکداری اسلامی گفت: مشکل بانک‌ها امروز این است که برای تولید مشکل ایجاد می‌کنند، بانک باید وظیفه خودش را انجام دهد، بعضی بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند بانکی که هزار خانه دارد بانک را با بنیاد مسکن اشتباه گرفته است ما باید هم بانکداری‌مان درست باشد هم بانک ما اسلامی باشد، رسالت بانک تلاش برای رفع موانع تولید است، بانک‌ها تولید را تقویت و جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی را بگیرند.

یعقوبی در پایان با اشاره به اینکه امسال خیرین نذورات خود را به سمت نیازهای درمان سوق می‌دهند، بیان داشت: ساختمان جدید بیمارستان نطنز آماده افتتاح است اما نیاز به تجهیزات زیادی دارد و امیدواریم خیرین با همت ارزشمند خودشان با خرید تجهیزات موردنیاز بتوانند زمینه راه‌اندازی بیمارستان را فراهم کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول