اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اهدای اعضای بدن بیمار 48 ساله مرگ مغزی به بیماران نیازمند

اهدای اعضای بدن مرحوم حسین اصغری بیمار مرگ مغزی 48 ساله که اوایل ماه گذشته دچار سانحه سقوط از ارتفاع حین کار شد، به بیماران نیازمند زیادی جان دوباره بخشید.

اهدای اعضای بدن بیمار 48 ساله مرگ مغزی به بیماران نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اهدای عضو سنت بسیار پسندیده و نیکویی است که انسان پس از مرگ هم می‌تواند مؤثر باشد و با رفتن خود به افراد زیادی از بیماران نیازمند و چشم به راه جامعه جان دوباره دهد.

خوشبختانه اهدای عضو طی سال‌های گذشته تاکنون در کشورمان ایران رشد خوبی داشته و بسیاری از بیماران مرگ مغزی با اعلام رضایت حین حیات یا با رضایت خانواده پس از مرگ برای اهدا مهیا می‌شوند.

مرحوم حسین اصغری متولد سال 1351 با 48 سال سن اوایل ماه گذشته دچار سانحه سقوط از ارتفاع حین جوشکاری ساختمان شده و بلافاصله به بیمارستان 17 شهریور آمل منتقل شد.

بیمار ترومای سر و گردن اهل روستای انبارده بخش چمستان شهرستان نور پس از 25 روز بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان 17 شهریور پیشرفت علایم حیاتی و ضریب هوشی نداشت و پس از ویزیت‌های متعدد پزشکان متخصص مرگ مغزی بیمار اعلام شد.

پس از اعلام مرگ مغزی تلاش‌ها برای رضایت خانواده مرحوم اصغری جهت اهدای اعضای بدن این بیمار و پیوند به بیماران چشم‌انتظار نتیجه مثبت داد و پیکر بیمار مرگ مغزی طی روزهای گذشته به مرکز پیوند اعضای تهران منتقل شد.

با توجه به اینکه مرحوم حسین اصغری زندگی سالمی داشت و از وضعیت جسمی نورمال برخوردار بود پزشکان احتمال دادند حدود 50 عضو از اعضای بدن این فرد را جهت انتقال به بیماران چشم انتظار و نیازمند اهدا کنند.

به گزارش فارس، بیمار مرگ مغزی مرحوم حسین اصغری دارای دو فرزند، پسر 13 ساله و دختر 11 ساله بوده و پیکرش طی روز گذشته همزمان با ایام محرم‌الحرام در آرامگاه روستای انبارده شهرستان نور در خاک آرام گرفت.

انتهای پیام/86012/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول