اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بزرگراه لامرد-پارسیان کریدور و شاهراه حیاتی مهم جنوب فارس است

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس، بزرگراه لامرد-پارسیان را کریدور و شاهراه حیاتی بسیار مهم خواند و با اظهار تاسف از توقف ساخت‌وساز آن اظهار داشت: در همین مدت اندک حضور در مجلس در دوره جدید مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار صورت گرفته و این طرح مجدد شروع به کار خواهد شد.

بزرگراه

به گزارش خبرگزاری فارس از مهر؛ سیدموسی موسوی در نشست خبری که به منظور تقدیر از اصحاب رسانه شهرستان‌های لامرد و مهر با عرض تسلیت ایام دهه محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، گفت: یکی از مشاغلی که بیشترین تاثیر را در اصلاح و پیشبرد امور داشته است، بی‌تردید همین اصحاب رسانه و خبر است که بازویی توانمندتر از بازوی خبرنگاران در سطح کلان و منطقه‌ای وجود ندارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم ابراهیم میر رئیس اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لامرد اظهار داشت: جای یک نقد جدی وجود دارد که بعد از گذشت این‌همه مدت اداره با این اهمیت، سرپرست ندارد درحالی‌که این موضوع به مسئولین ارشد شهرستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان منعکس‌ شده است که برای این اداره، تعیین تکلیف کنند.

نماینده مردم لامرد و مهر در خصوص دغدغه‌های معیشتی و شغلی خبرنگاران هر دو شهرستان بیان کرد: از سوی مسئولان، کم‌توجهی و بی‌توجهی نسبت به خبرنگاران اعم از رسمی و غیررسمی روا داشته می‌شود که به‌عنوان نماینده مردم در این قضیه، مطالبات خبرنگاران عزیز و مسائل و مشکلاتی که درراه انجام فعالیت‌ها و رسالت خبرنگاری وجود دارد را با تمام توان پیگیری خواهم کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص دلیل عضویت خود این در کمیسیون، خاطرنشان کرد: حضور در کمیسیون انرژی فرصتی ایجاد خواهد کرد که هم در بعد ملی و هم در بعد منطقه‌ای موثر است و منافع خوبی برای استان فارس و هر دو شهرستان لامرد و مهر خواهد داشت از جمله این منافع که در دور گذشته حاصل شد تصویب طرح اختصاص ارزش‌ افزوده برای لامرد و مهر، از میان برداشتن ظلم تاریخی مبنی بر اختصاص ۳۰ درصد از اعتبارات دو درصد نفت و گاز به مناطق گازخیز بود که کلا طرح اصلاح و نتیجه برعکس و در حال حاضر مناطق گازخیز از ۷۰ درصد اعتبارات مذکور بهره‌مند هستند.

موسوی با اشاره به اخذ مجوز گازکشی به‌کل روستاها و شهرهای تابعه مهر و لامرد گفت: متاسفانه منطقه دارالمیزان به علت دور بودن از مسیر خط لوله و بالا بودن هزینه سرانه انتقال شامل نشد که این موضوع در حال پیگیری است تا منطقه دارالمیزان و روستاهای تابع هم از گازکشی خانگی بهره‌مند شوند.

 وی بزرگراه لامرد-پارسیان را یک کریدور و شاهراه حیاتی بسیار مهم خواند و با اظهار تاسف از توقف ساخت‌وساز آن اظهار داشت: در همین مدت اندک حضور در مجلس در دوره جدید مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار صورت گرفته و این طرح مجدد شروع به کار خواهد شد.

 نماینده لامرد و مهر با تشکر از سیدمحسن علوی، نماینده دوره قبل از بابت خدمات و اقدامات انجام‌شده در دوره نمایندگی ایشان به پرسش‌های خبرنگاران در خصوص آب طرح محرم و بهره‌مندی منطقه گله‌دار و اسیر، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان گله‌دار، جاده مواصلاتی گله‌دار- عسلویه (کلوپو) و کد دار کردن این طرح، ترمیم و بازسازی جاده جم - فیروزآباد و قول سفر اخیر استاندار فارس در سفر به شهرستان مهر مبنی بر ترمیم جاده یا تعیین مسیر جایگزین، صنعت عظیم آلومینیوم، مجموعه ورزشی، ترمینال فرودگاه، بیمارستان دوم لامرد اتان‌گیری و طرح‌هایی که در دوره نهم به تصویب رسید و دوره بعدی اجرایی شد توضیحات کاملی ارائه داد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول