اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«پلنگ سیاه» درگذشت!

«چادویک بازمن» هنرپیشه فیلم معروف «پلنگ سیاه» پس از یک دوره 4 ساله مبارزه با بیماری سرطان در 43 سالگی درگذشت.

«پلنگ سیاه» درگذشت!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «چادویک بازمن»، ستاره «پلنگ سیاه»، روز جمعه پس از نبرد چهار ساله با سرطان روده بزرگ، درگذشت. او ۴۳ ساله بود.

قبل از اینکه به عنوان ابرقهرمان استودیوی ماروِل انتخاب شود، زندگی حرفه ای بازمن ابتدا با نقش آفرینی نمادهای آمریکایی سیاه «جکی رابینسون» در سال ۲۰۱۳ و «جیمز براون» در سال ۲۰۱۴ مشهور شد.

 

کوین فیگ، رئیس «Marvel Studios» و مدیر ارشد خلاق ماروِل در بیانیه ای گفت: درگذشت چادویک کاملاً ویران کننده است. او «پلنگ سیاه» و دوست عزیزمان بود.

 

وی افزود: هربار که پا به صحنه می گذاشت، کاریزما و شادی را از خود متصاعد می کرد و هر بار که بر پرده ظاهر می شد، چیزی واقعاً غیرقابل باور خلق می کرد. او بسیاری از افراد شگفت انگیز را در کار خود مجسم کرد و هیچ کس بهتر نبود مردان بزرگ را به زندگی بکشاند. او به اندازه هر شخصی که به تصویر می کشید، باهوش، مهربان و قدرتمند بود. حالا او جای خود را در کنار آن نقش ها که خلق کرده به عنوان نمادی برای قرن ها باقی خواهد ماند. خانواده استودیوی ماروِل عمیقاً بخاطر از دست دادن وی سوگوار است و ما امشب در کنار خانواده اش سوگوار هستیم. 

 

چادویک آرون بازمن زادهٔ ۲۹ نوامبر ۱۹۷۶ – درگذشتهٔ ۲۸ اوت ۲۰۲۰ یک فیلم‌نامه‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود.

 

وی از سال ۲۰۰۳ میلادی تا سال ۲۰۲۰ مشغول فعالیت بود و شاخص‌ترین نقش او پلنگ سیاه در دنیای سینمایی مارول بود.

 

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌ است می‌توان به ۴۲، خدایان مصر، روز عضوگیری و پلنگ سیاه اشاره کرد. بوزمن بعد از چهار سال مبارزه با سرطان روده در تاریخ ۲۹ اوت ۲۰۲۰ درگذشت.

 

علاوه بر فیلم سینمایی پلنگ سیاه، او در فیلم‌های کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، انتقام‌جویان: جنگ ابدیت و انتقام‌جویان: پایان بازی از مارول حضور داشت. بوزمن به علاوه در فیلم‌های ۵ هم‌خون و ۲۱ پل بازی کرد.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول