اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاون بایدن خواستار بازگشت آمریکا به برجام شد

نامزد معاونت ریاست‌جمهوری حزب دموکرات در انتخابات 2020 آمریکا که به تازگی در ادعایی وعده منع ایران از دستیابی به تسیلحات اتمی را مطرح کرده، بر لزوم بازگشت مجدد واشنگتن به برجام تأکید کرد.

معاون بایدن خواستار بازگشت آمریکا به برجام شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کامالا هریس» کاندیدای معاونت ریاست‌جمهوری حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته (جمعه) در یک جلسه مجازی جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ستاد انتخاباتی «جو بایدن» خواستار بازگشت مجدد ایالات متحده به برجام شد.

بنا بر گزارش شبکه «ان دی تی وی»، هریس در پاسخ به سؤالی در خصوص چگونگی احیای اعتماد و حمایت همپیمانان اروپایی و آسیایی آمریکا در صورت پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ضمن انتقاد از سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بر لزوم «پیوستن مجدد آمریکا به توافق اقلیمی پاریس» و بازگشت به برجام و تقویت این توافق هسته‌ای تأکید کرد.

هریس در شرایطی بر لزوم بازگشت مجدد آمریکا به توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد که روز پنجشنبه هفته گذشته با تأکید بر حمایت پایدار واشنگتن از رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که به ایران اجازه دسترسی به تسلیحات هسته‌ای را نخواهد داد.

وی در گفت‌وگو با شبکه ان بی سی در این خصوص گفت: «بگذارید شفاف سخن بگویم، ما به ایران اجازه نمی‌دهیم به سلاح اتمی دست یابد.... اطمینان حاصل خواهیم کرد که اسرائیل از حمایت ناگسستنی ایالات متحده برخوردار است.»

هریس روز گذشته ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ گفت: «جو بایدن و دولت ما برای ترمیم خساراتی که دونالد ترامپ و دولت وی به وجود آورده‌اند و ابقای جایگاه خود در جهان کارهای زیادی پیش رو داریم».

وی سپس در ادامه در خصوص لزوم پایبندی آمریکا به تعهداتش گفت: «بخشی از قدرت ما زمانی است که بعنوان یک کشور، در عرصه جهانی گام برمی‌داریم. بخشی از قدرت جایگاه ما، تنها به خاطر ارتش و قدرت اقتصادی ما نیست بلکه به این حقیقت ربط پیدا می‌کند که شرکای ما به این باور برسند که وقتی ما حرفی می‌زنیم پای آن خواهیم ایستاد».

معاون بایدن تأکید کرد:‌ «ما به دوستان خود وفاداریم که وقتی تعهدی می‌دهیم، به وعده‌های خود پایبندیم. خواه این تعهد به ناتو باشد یا توافق  پاریس که به آن پایبند خواهیم بود. دونالد ترامپ به چنین چیزی نرسیده است. منظورم این است که این بعنوان بخشی از شخصیت او بعنوان انسان است که به اعتقاد من درکی از اهمیت صداقت و ثبات کلام ندارد».

کامالا هریس که در تاریخ ۳۰ مرداد ۹۹ رسماً به‌عنوان نامزد معاونت ریاست‌جمهوری حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ معرفی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول