اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست آزادی کاریکاتوریست اردنی مخالف عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

سازمان دیدبان حقوق بشر آزادی کاریکاتوریست اردنی مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که مخالفت این رژیم با فروش جنگنده آمریکایی«اف ۳۵» به امارات را به سخره گرفته بود، خواستار شد.

درخواست آزادی کاریکاتوریست اردنی مخالف عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای تأکید کرد که مسئولان اردن بایستی سریعا «عماد حجاج» کاریکارتوریست اردنی را آزاد و او را از اتهامات وارده تبرئه کنند.

«جو استورک» معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیدبان حقوق بشر گفت: «اینکه ترسیم یک کاریکاتور فکاهی جنایت تروریستی محسوب شود تنها بیانگر این است که اردن قصد دارد جلوی آزادی بیان شهروندان خود را بگیرد».

وی افزود که بازداشت حجاج از طریق دادگاه امنیت دولت حاوی این پیام است که «مسئولان اردن ترجیح می‌دهند حقوق شهروندان خود را نقض کنند تا اینکه به احساسات یک رهبر عرب اهانت نشود».

طبق گزارش شبکه الجزیره، دادستان کل دادگاه امنیت دولت اردن روز پنج‌‌شنبه دستور بازداشت حجاج به مدت ۱۴ روز را صادر کرد.

یک منبع قضایی در این باره گفت که این دادگاه اتهام «انجام برخی اقدامات و نگارش برخی مطالب که می‌تواند به تیرگی روابط با یک کشور دوست منجر شود» متهم کرده است.

حجاج عماد با رسم کاریکاتوری ضمن مخالفت با عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، مخالفت این رژیم با فروش اف ۳۵ به امارات را به سخره گرفته بود.

 

 

 

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول