اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات علیه خشونت پلیس آمریکا در «کارولینای شمالی»

صدها معترض آمریکایی با برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی در شهر «رالی» ایالت «کارولینای شمالی» خواستار توقف خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان شدند.

تظاهرات علیه خشونت پلیس آمریکا در «کارولینای شمالی»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اعتراضات سراسری گسترده در آمریکا علیه خشونت و تبعیض‌نژادی پلیس، صدها معترض آمریکایی علیرغم قوانین منع آمد و شد، در خیابان‌های شهر «رالی» ایالت «کارولینای شمالی» تظاهرات برپا کردند.

شبکه «ای بی سی ۱۱» با پوشش اخبار مربوط به اعتراضات شهر رالی گزارش کرد که در حالیکه معترضان علیرغم گذشت یکساعت از زمان شروع قوانین منع آمد و شد، همچنان به تظاهرات خود ادامه می‌دهند، گروهی از آنها در حالی که مقابل ساختمان شهرداری رالی تجمع کرده بودند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده از اعتراضات علیه خشونت پلیس علیه اقلیت‌ها و سیاهپوستان آمریکایی نشان می‌دهد که معترضان در حالیکه به سمت ساختمان کنگره ایالتی حرکت می‌کنند، شعار می‌دهند: «تا عدالت نباشد، صلح هم نخواهد بود» و اینکه «جان سیاهپوستان اهمیت دارد».

 

 

در ادامه اعتراضات به خشونت پلیس، «ماری آن بالدوین» شهردار رالی روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که کل شهر از روز جمعه و شنبه شب تحت قوانین منع آمد و شد قرار دارد.

قوانین منع آمد و شد از ساعت ۲۲:۰۰ تا ۰۵:۰۰ روزهای جمعه و شنبه شب اجرا می‌شود اما خیابان‌ها و جاده‌های در مرکز شهر رالی در تمامی طول اواخر هفته (شنبه و یکشنبه) از ۱۷:۰۰ روز جمعه به وقت محلی مسدود شده است.

گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که تظاهرات در شهر رالی در اعتراض به اقدام یکشنبه هفته گذشته افسر پلیس شهر «کنوشا» ایالت ویسکانسین در هفت مرتبه شلیک گلوله به «جیکوب بلیک» جوان ۲۹ ساله سیاهپوست آمریکایی غیرمسلح صورت گرفته است.

روز دوشنبه هفته گذشته، یک کلیپ ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی به سرعت دست به دست شد که در آن بلیک را نشان می‌داد که به سمت خودروی خود حرکت می‌کند و دو افسر پلیس نیز او را دنبال می‌کنند و به محض آنکه این جوان سیاهپوست درب خودروی خود را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس هفت مرتبه به وی شلیک می‌کند.

انتشار این ویدئو و اظهارات بعدی پدرش که از فلج شدن بلیک خبر داده بود، موجی از خشم را در مردم آمریکا برانگیخت و اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف از جمله کنوشا و رالی و دیگر شهرهای آمریکا علیه خشونت پلیس این کشور برگزار شد و اکثر این اعتراضات به خشونت کشیده شد.

در یکی از کلیپ‌های ویدئویی که از طریق یک بالگرد تهیه شده و جمعیت معترضان را از بالا نشان می‌دهد، بیش از ۵۰۰ معترض آمریکایی در مرکز شهر رالی از سمت دادگاه این شهر به سمت ساختمان کنگره ایالتی و شهرداری در حال راهپیمایی هستند.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.

با این وجود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نه تنها این اقدامات خشونت‌بار پلیس آمریکا را محکوم نکرده است بلکه سیاست سرکوب اعتراضات را در پیش گرفته است و در جدیدترین این موارد، امروز (شنبه)، در پیامی تهدید‌آمیز ضمن شورشی و غارتگر خواندن معترضان ضدنژادپرستی در پورتلند، آنها را تهدید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول