اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

امکان برگزاری همزمان انتخابات الکترونیکی و کاغذی وجود ندارد / زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک فراهم نیست

عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه صیانت از آراء مردم اولویت مجلس و شورای نگهبان است، گفت: با توجه به اشکالاتی که در گذشته پیش آمد، شورای نگهبان تا مادامی که تمام زیرساخت‌ها تکمیل نشود، اجازه برگزاری انتخابات الکترونیک را نمی‌دهد.

امکان برگزاری همزمان انتخابات الکترونیکی و کاغذی وجود ندارد / زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک فراهم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا بیگی، در خصوص شرایط برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور، اظهار داشت: مجلس و شورای نگهبان امانتداری در انتخابات و صیانت از آرای مردم را در اولویت می‌دانند. انتخابات الکترونیکی چندین نوبت مانند دوره گذشته در انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت آزمایشی در شهرهای مختلف برگزاری شده است اما به دلیل اشکال در زیرساخت‌ها و شکایات فراوانی که صورت گرفت، شورای نگهبان تاکید کرد تا مادامی که اطمینان از تعبیه زیرساخت ها حاصل نشود، اجازه برگزاری انتخابات الکترونیکی نمی‌دهد.

وزارت کشور مکلف به هماهنگی با وزارت ارتباطات برای برگزاری انتخابات الکترونیک است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزارتخانه های کشور و ارتباطات باید زیرساخت‌های اینترنتی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را فراهم کنند. وزارت کشور ضمن هماهنگی با وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های متولی در استان‌ها باید گزارشی از روند اقدامات انجام گرفته به مجلس دهد.

وی افزود: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس قطعا این موضوع را پیگیری خواهد کرد. برگزاری انتخابات الکترونیکی ضمن کاهش تخلفات احتمالی، تجمع در محلات رای گیری را کم می‌کند، از این‌رو با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا تعبیه برگزاری انتخابات الکترونیکی ضروری است.

علیرضابیگی یادآور شد: امکان برگزاری انتخابات به صورت دیجیتال و کاغذی به شکل همزمان وجود ندارد، بنابراین زیرساخت‌ها باید تکمیل شود تا انتخابات در تمام حوزه‌های رای‌گیری به صورت الکترونیک برگزار شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر صیانت و مراقبت از آراء مردم، خاطرنشان کرد: مجلس قوانین لازم را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی تصویب کرده است اما اگر وزارت کشور با خلاء قانونی روبه است، می‌تواند پیشنهادات خود را در قابل لایحه ارائه دهد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول