اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک نهاد حقوق بشری: ائتلاف سعودی تا کنون ۶۳ بار نیرو‌های خودی را هدف قرار داده است

یک نهاد حقوق بشری اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی و اماراتی تا کنون ۶۳ مرتبه به مواضع عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن حمله کرده‌اند.

یک نهاد حقوق بشری: ائتلاف سعودی تا کنون ۶۳ بار نیرو‌های خودی را هدف قرار داده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان حقوق بشری «سام» امروز (شنبه) در گزارشی اعلام کرد که در پنج سال گذشته، جنگند‌ه‌های ائتلاف سعودی ۶۳ بار مواضع نیروهای دولت مستعفی منصور هادی را هدف قرار داده‌اند.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، در این گزارش آمده است که باید تحقیقات مستقل بین‌المللی در خصوص این حملات صورت گیرد. معروف‌ترین این حملات در ۲۹ آگوست ۲۰۱۹ در حومه شهر عدن رخ داد که در حمله جنگنده‌های اماراتی ۳۰۰ نظامی وابسته به دولت مستعفی کشته و زخمی شدند.

حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه مواضع نیروهای خودی عمدتا در مناطق مأرب، الجوف، نِهِم و مناطق نظامی ششم، پنجم، هفتم و سوم عناصر دولت هادی رخ داده است.

همچنین طبق این گزارش، ائتلاف سعودی تا کنون غرامت خانواده کشته شدگان را به صورت عادلانه پرداخت نکرده است.

در یک مورد در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۲۰ نیروی ویژه دولت منصور هادی در یک حمله هوایی کشته شدند. برخی طرف‌ها انگشت اتهام را به سمت امارات نشانه رفتند، به خصوص اینکه نیروهای دولت صنعاء عاملیت خود در این حمله را تکذیب کرده بودند. تا کنون نیز هیچ کمیته تحقیقی در داخل دولت مستعفی برای بررسی این حمله تشکیل نشده است.

این سازمان حقوق بشری در ادامه خواستار انجام تحقیقات مستقل با همکاری نهادهای بین‌المللی برای کشف حقیقت و پرداخت غرامت به آسیب دیدگان شد.

یورش ائتلاف سعودی به سرکردگی ریاض به یمن از ۶ فروردین ۱۳۹۴ آغاز شده و با وجود گذشت بیش از پنج سال هیچ کدام از اهداف اولیه محقق این ائتلاف محقق نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول