اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاروان سیار عزاداری جوانان هیئتی با خودرو در سنندج/ ارادت کردستانی‌ها به امام حسین(ع)

کاروان سیار جوانان هیئتی شهرستان سنندج به مناسبت روز تاسوعای حسینی با مدیحه‌سرایی در سطح شهر به عزاداری پرداختند.

کاروان سیار عزاداری جوانان هیئتی با خودرو در سنندج/ ارادت کردستانی‌ها به امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در کشور ایران محبت و دوستی رسول خدا(ص) و فرزندان پاک او مرز و نژاد و کیش و آیین نمی‌شناسد و اهل تسنن در کنار شیعیان به عزاداری سیدالشهداء (ع) می‌پردازند.

جنگ رسانه و تبلیغات سوء رسانه‌های معاند و شیعه‌های انگلیسی نه تنها نتوانسته از حب اهل سنت نسبت به اهل بیت (ع) کم کنند، بلکه اهل سنت در ایران به ویژه در استان کردستان خودشان اقدام به برپایی مراسم  از جمله پخت نذری، توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و ختم قرآن کریم می‌کنند.

همین دل بستن‌های به حسین کافیست که نه کرونا و نه هیچ اتفاق دیگری نتواند عزاداری جوانان این دیار را به تعطیلی بکشاند.

اگر چه امسال نمی‌توانند در قالب تجمعات عزاداری کنند اما با سیاه پوش کردن فضای شهر، پحش نوحه و مداحی، توزیع نذری و بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان و برگزاری روضه‌های خانگی عشق و ارادت خود را به حسین(ع) نشان دادند.

 

جوانان هیئتی این دیار نشان داده‌اند که نام حسین تا ابد در دل‌ها جاری است و ارادت کردستانی‌ها به نام و یادش همچنان پابرجاست.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان گفت: کاروان سیار عزاداری جوانان هیئتی با خودرو در سطح شهرستان سنندج با پخش مداحی به عزاداری پرداختند.

نورعلی خزاعی بیان کرد: هیئت مذهبی خادمین سید الشهدا(ع) سنندج به دلیل شرایط فعلی و حفظ سلامت مردم با خودرو در خیایان‌های اصلی شهر، به صورت منظم مسیری را طی کرده و با نوحه خوانی به یاد شهدای کربلا عزاداری کردند.

وی اعلام کرد: جوانان هیئتی با برپایی ایستگاه‌های سلامت در سطح استان کردستان زمینه توزیع ماسک و موادضدعفونی را بین هیئات مذهبی و عزاداران حسینی فراهم کرده‌اند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: مراسم سوگواری و روضه خانگی در روز تاسوعای حسینی به همت هیئت باب‌الحوائج سنندج برگزار شد و بانوان عضو این هیئت مذهبی به قرائت ادیعه و قرآن کریم پرداختند.

 

خزاعی اعلام کرد: دمامه‌زنی جوانان هیئات مذهبی خادمین سیدالشهدای سنندج، توزیع 600 کیلو مرغ تازه در قالب سیصد بسته بین خانواده‌های نیازمند حاشیه شهرستان سنندج، پخت و توزیع حلیم، برپایی ایستگاههای سیار و ثابت سلامت در سطح شهر و روستاهای کردستان به تعداد 25 مورد از جمله اقداماتی است که توسط هیئات مذهبی استان و با همراهی خیرین در روز تاسوعای حسینی انجام گرفته است.

 

وی اضافه کرد: به مناسبت عاشورای حسینی نیز سخنرانی و روضه‌خوانی روز عاشورا در صحن باز مقبره هاجره خاتون سنندج به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و هیئت مذهبی محبان حضرت عباس(ع) ساعت 10 الی 11:30 صبح روز یکشنبه برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان گفت: ادامه مراسم روز عاشورا از ساعت ۱۱:۳۰ به بعد در یادمان شهدای گمنام حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عزاداران باید مهر و جانمازی شخصی در روز عاشورا به همراه داشته باشند، افزود: خادمان حسینیه حفظ آثار وهیئت‌های مذهبی شهرستان سنندج، ستاد عتبات عالیات، فضای معنوی با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی را برای عزاداران حسینی مهیا خواهند کرد.

 

عزاداری برای اباعبدالله الحسین حکایت غریبی است که ریشه‌ای به بلندای تاریخ دارد و هر سال تازه‌تر از سال قبل با حضور پرشور عاشقان مکتب ابا عبدالله الحسین رخ می‌نمایاند.

امسال که کرونا در کشور به ویژه استان کردستان شیوع یافت هیئات مذهبی نهایت همکاری را با ستاد کرونا داشتند تا زمینه مقابله با این ویروس را فراهم کنند و در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عزاداری‌های محرم نیز به شیوه جدید و متفاوت‌تر از سال‌های قبل پرداختند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول