اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مداحان حتما دغدغه سلامت مردم را دارند/ شور و شعور حسینی امسال کم رنگ نشد

یک مداح اهل‌بیت (علیهاالسلام) گفت: مداحان و جمیع دست‌اندرکاران هیأت‌های مذهبی در هرمزگان در شب‌های محرم نهایت دقت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند و فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی در هیأت‌ها رعایت شد.

مداحان حتما دغدغه سلامت مردم را دارند/ شور و شعور حسینی امسال کم رنگ نشد

مجتبی عابدینی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: امسال برغم شیوع بیماری کرونا در کشور و از جمله در استان هرمزگان، شور و شعور حسینی ذره‌ای در وجود مردم باورمند استان‌مان کم‌رنگ نشد و اگر چه فرصت حضور در دسته‌جات عزاداری بسیار محدود بود اما حقیقتا در بسترهای مختلف کار خیر و نصب پرچم‌های حسینی در درب منازل و همین طور حضور باشکوه مردم و هیأت‌ها در فضای مجازی یک حرکت خوبی شکل گرفت که می‌تواند برای ایام آتی نیز به عنوان الگو مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان این که مداحان و واعظان مراسمات اهل‌بیت‌(س) دقت و تأکید جدی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری تجمعات محدود را داشتند، عنوان کرد: در این شب‌ها در هر هیأتی که به عنوان خادم اهل‌بیت حاضر می‌شدم، نهایت دقت و توجه در این زمینه و بخصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مورد نظر بود و این رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عزاداران حسینی نشانه پای‌بندی آنها به حفظ سلامت در جامعه است.

این مداح اهل‌بیت در هرمزگان ادامه داد: منطق مکتب حسینی برآمده از اندیشه و خرد و ایمان به خدا است و عزاداران واقعی آن حضرت نیز در همین طریقت که راه آزادگی، سعادت و رضای خدا است، قدم بر می‌دارند و همواره هیأت‌های حسینی مملو از شور و شعور برآمده از این مکتب الهام بخش است.

مجتبی عابدینی از برگزاری مراسم زیرپرچم در روز تاسوعای حسینی به عنوان یکی از مراسمات شاخص در استان در زمان کوتاه و با رعایت کامل مسائل بهداشتی و با استقبال خوب مردم اشاره و گفت: در فضای باز صبح امروز در ساحل بندرعباس نیز دیدیم که عزاداران به خوبی فاصله اجتماعی را رعایت کردند و اوج ارادت خود به ساحت امام حسین (ع) و یاران‌شان را به منصه ظهور رساندند.

وی از عموم هیأت‌ها خواست تا مراسم روز عاشورای حسینی را نیز به مانند تمامی روزهای اول تا نهم محرم با نهایت دقت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دقت‌نظر در کلام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این خصوص اجرا و مدیریت کنند تا با لطف خدای متعال و با تلاش جامعه پرمهر درمانی کشورمان شاهد غلبه هرچه سریع‌تر بر این ویروس منحوس باشیم.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول