اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

توزیع ۱۵ هزار پرس غذا در کربلا همزمان با شب عاشورا

مسئولین حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) ضمن مهیا کردن فضا برای عزاداری سیدالشهدا (ع)، بیش از ۱۵ هزار پرس غذا همزمان با شب عاشورا بین زوار توزیع کردند.

توزیع ۱۵ هزار پرس غذا در کربلا  همزمان با شب عاشورا

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال با وجود شیوع کرونا، مراسم عاشورای حسینی با حضور عاشقان سیدالشهدا (ع) در کربلا برپا و نوای لبیک یا حسین (ع) در بین‌الحرمین طنین‌انداز شد. 

 

همچنین متولیان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) ضمن سیاهپوش کردم حرم‌ها و‌ همچنین مفروش کردن بین‌الحرمین و بخشی از صحن‌ها با کفپوش قرمز، فضا را برای عزاداری زوار و‌ به ویژه حضور میلیونی عزاداران دسته طویریج مهیا کردند.

 

از دیگر اقدامات متولیان حرم‌های کربلا، نصب ۵۸ پرچم عزا در بین‌الحرمین بود که این پرچم‌های سیاه در ابعاد یکسان مزین به نام سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) است. به گفته رئیس بخش بین‌الحرمین، نصب این تعداد پرچم نماد عمر بابرکت سیدالشهدا (ع) است.

 

در اطراف حرم‌ها نیز موکب‌ها در کنار ضدعفونی محل تردد زوار و پذیرایی از آن‌ها، به برپایی تعزیه نیز اهتمام داشتند.

علاوه بر این، آشپزخانه حرم حضرت عباس (ع) که به دلیل شیوع کرونا فقط برای طبخ غذا و توزیع آن بین نیازمندان فعالیت داشت، از شب اول محرم مجددا برای توزیع نذری بین عزاداران فعال شد؛ به طوری که شب گذشته همزمان با شب عاشورا، بیش از هشت هزار پرس غذا تهیه و‌توزیع شد.

آشپزخانه حرم امام حسین (ع) نیز شب گذشته همزمان با شب عاشورا بیش از ۷ هزار پرس غذا طبخ و‌ بین عزاداران سیدالشهدا (ع) توزیع کرد که در ادامه تصاویری از تهیه غذای نذری را مشاهده می‌کنید:

 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول