اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار مجدد ترکیه به یونان درباره احتمال وقوع جنگ بر سر مرزهای دریایی

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه یونان نمی‌تواند محدوده آب‌های سرزمینی خود در دریای یونان را دو برابر کند، صراحتاََ گفت که این اقدام می‌تواند منجر به وقوع جنگ شود.

هشدار مجدد ترکیه به یونان درباره احتمال وقوع جنگ بر سر مرزهای دریایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌های چند ماه اخیر ترکیه و یونان بر سر مسائل مختلف، این بار آنکارا درباره گسترش محدوده آب‌های سرزمینی به آتن هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه با هشدار به یونان درباره افزایش دادن محدودده آب‌های سرزمینی خود در دریای یونان، گفت آنها نمی‌توانند این محدوده را از ۶ مایل دریایی به ۱۲ مایل دریایی گسترش دهند.

بر این اساس، چاووش‌اوغلو شامگاه شنبه در اظهاراتی ضمن اشاره به گردهمایی چند سال قبل ترکیه و یونان درباره محدوده آب‌های سرزمینی، تاکید کرد: «تصمیمی که در مجمع ما در سال‌ها قبل گرفته شد، معتبر است. این [اقدام یونان] می‌تواند منجر به جنگ شود».

«میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان پیشتر گفته بود که دولت این کشور قصد دارد لایحه‌ای را برای دو برابر کردن محدوده آب‌های سرزمینی ارائه کند.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است.

پیش از این، «فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه اقدامات یونان در گسترش دادن آب‌های سرزمینی خود را به نوعی اعلان جنگ دانست و گفت: اگر تلاش‌های آتن در گسترش آب‌های سرزمینی‌اش دلیل جنگ نیست، پس چیست. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول