اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عرضه 6 میلیون مسکن در بلندمدت هدف مجلس یازدهم/ رفع معضل آپارتمان‌ احتکاری با مالیات سنگین

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به طرح‌های مجلس یازدهم برای تولید و عرضه بیش‌تر مسکن گفت: بنا داریم عرضه 6 میلیون خانه در بلندمدت که شبیه مسکن مهر باشد را بین مجلس و دولت نهایی کرده و مصوب کنیم.

عرضه 6 میلیون مسکن در بلندمدت هدف مجلس یازدهم/ رفع معضل آپارتمان‌ احتکاری با مالیات سنگین

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره افزایش دغدغه‌های خانوارها برای خانه‌دار شدن اظهار داشت: مجلس نزدیک دو ماه است که موضوع مسکن را در دستور کار اولیه خود داشته و در همین راستا نشست‌های متعددی بین قوای مقننه و مجریه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه طرح بلند مدت ساماندهی مسکن در مجلس مطرح است، افزود: در کمیسیون عمران بحث ساخت و سازهای بلندمدت از سوی دولت مطرح است و به همین دلیل نشست‌های متعددی بین مجلس و وزارت راه وشهرسازی برگزار شده است ضمن اینکه بحث ساماندهی مسکن را هم بحث و بررسی کردیم.

دریافت مالیات سنگین از 2.5 میلیون خانه خالی در صورت عدم عرضه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بنا داریم تا طرح عرضه 6 میلیون مسکن در بلندمدت و چیزی شبیه مسکن مهر را با رفع ایرادات این پروژه کلان بین مجلس و دولت نهایی کرده و مصوب کنیم.

طغیانی خاطرنشان کرد: طرح خروج مسکن از احتکار دلالان در کمیسیون اقتصادی هم مطرح شده و موسوم به اخذ مالیات بر خانه‌های خالی است که این موضوع هم در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید.

وی در همین راستا افزود:  این مصوبه بنا دارد بیش از 2 و نیم میلیون خانه خالی که با نیت سوداگران از سوی دلالان احتکار شده است را به بازار عرضه کند که در این غیر این صورت و عدم عرضه با نرخ‌های بالای مالیاتی مواجه خواهد شد.

آثار کوتاه مدت و آنی مالیات بر خانه‌های خالی

نماینده اصفهان در مجلس گفت: در این طرح مالیاتی را برای اشخاص حقوقی و حقیقی که تعداد بالایی خانه را احتکار کردند، در نظر گرفته است.

طغیانی افزود: طرح مالیات خانه‌های خالی با ایراد شورای نگهبان مواجه شده که به زودی رفع خواهد شد که البته اجرای آن می‌تواند تاثیرات مثبتی را در کوتاه مدت در بازار مسکن به جای بگذارد  و عملا در سومین هفته شهریور ماه تعیین تکلیف شده و مجددا به شورای نگهبان ارجاع خواهد شد که امیدوارم به زودی به قانون تبدیل شده و از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شود.

به زودی آرامش به بازار مسکن باز می‌گردد

وی یادآور شد: با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و با تمهیداتی که بر آن اندیشیده شده که می‌توانم به نحوه شناسایی خانه‌های خالی و نرخ‌های مالیاتی اشاره کنم امیدوارم بخش عمده آپارتمان‌های احتکار شده به بازار عرضه شود و بتواند در آرامش بازار اثرگذار باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تدابیر اندیشیده شده برای استفاده از نقدینگی موجود در جامعه و استفاده از آن در جهت بهبود بازار ساخت و ساز مسکن گفت: جهت دهی اصلی و سیاست‌گذاری نهایی به مدار تولید کشاندن این سرمایه‌هاست و تردیدی هم نیست که باید از این نقدینگی برای ارزش افزوده بیشتر استفاده کرد. و به همین دلیل باید در ابتدا آن را مهار کرده و مانع از سوداگری و دلال بازی در بازارهای مختلف ارز، سکه، خودرو وخانه شد. 

غول نقدینگی را با عایدی بر سرمایه مهار خواهیم کرد

طغیانی با بیان اینکه باید انگیزه افراد را برای کشاندن سرمایه‌های خود به بازارهای مولد را افزایش داد، گفت: وقتی عایدی در این بازار بیشتر باشد قطعا سرمایه‌گذار به سمت آن حرکت خواهد کرد. به همین دلیل مجلس بنا دارد تا طرح مالیات بر سوداگری یا عایدی بر سرمایه را که هم اکنون در دنیا اجرایی می‌شود را در مجلس یازدهم نهایی کرده و بتوانیم غول نقدینگی را مهار کنیم.

وی با بیان اینکه کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسیده است و امیدواریم جزئیات آن نهایی شود، گفت: مجلس یازدهم برای مهار سوداگری در جامعه مصمم است ولی باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری مولد را با تسهیل شرایط کسب و کار و بهبود تولید ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول