اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انفجار بمب در مسیر نظامیان مصر، چند کشته و زخمی برجای گذاشت

ارتش مصر اعلام کرد که طی درگیری مسلحانه در منطقه سیناء شماری از نیروهایش و عناصر مسلح کشته یا زخمی شده‌اند.

انفجار بمب در مسیر نظامیان مصر، چند کشته و زخمی برجای گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع مصری از وقوع انفجار در مسیر حرکت نیروهای ارتش مصر در منطقه «سیناء» واقع در شرق این کشور خبر دادند.

شبکه الجزیره قطر به نقل از این منابع امروز یکشنبه نوشت که بر اثر این انفجار که در غرب سیناء رخ داده، سه افسر و پنچ سرباز کشته شده‌اند.

در همین ارتباط، ارتش مصر نیز ساعتی بعد درگیری با نیروهای مسلح و تروریست‌ها را تأکید کرد و طی بیانیه‌ای از کشته شدن ۷۳ «فرد مسلح» طی هشت روز گذشته در شبه جزیره سیناء خبر داد.

بر اساس بیانیه ارتش مصر، در درگیری امروز یکشنبه، سه نیروی ارتش مصر کشته و چهار تن زخمی شده‌اند. نیروهای مصری طی عملیاتی موفق به کشف و انهدام ۳۱۷ مقر و مخفیگاه عناصر مسلح و تروریستی در سیناء شده‌اند.

استان شبه جزیره سیناء مصر به دلیل موقعیت جغرافیایی و طبیعت بیابانی از سال ۲۰۱۵ به محلی برای گروه‌های تروریستی افراطی تبدیل شده است و گروهک «انصار بیت المَقْدِس» همان سال با گروه تروریستی داعش و سرکرده آن بیعت کرد.

طی این مدت، این گروهک عملیات تروریستی علیه نیروهای مسلح مصر، کلیساها و هواپیماهای مسافربری انجام داده که بر اثر آن، صدها نفر کشته یا مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول