اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

عزای محرم باید ما را به رفتار حسینی نزدیک‌تر کند/ ثمرات عزاداری‌ها را در عمل جاری کنیم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ثمره عزاداری‌های محرم ما و برسر و سینه‌زدن‌های ما برای امام حسین (ع) می‌بایست سبب نزدیک شدن ما به رفتار حسینی در جامعه شود.

عزای محرم باید ما را به رفتار حسینی نزدیک‌تر کند/ ثمرات عزاداری‌ها را در عمل جاری کنیم

حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی امشب در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: خون پاک امام حسین (ع) و یاران ایشان در دشت کربلا، ما را به سوی قرآن و اسلام واقعی سوق داد و این راه در گذر زمان هرگز کهنه و یا فراموش نشده است و این باطن حقیقی راه آزادگی است که خداوند جوششی عظیم در درون آن قرار داده است.

وی با بیان این که امام حسین (ع) برای زنده نگاهداشتن اسلام واقعی و حفظ ارزش‌های دینی که از سوی مفسدان زمان به انحراف کشانیده شده بود و سیر طبیعی باور به اسلام را تغییر داده بود، قیام کرد و در این راه تصمیم گرفت که خون خود را نثار کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هدف واقعی آن امام عزیز، نهی حاکمیت جور زمانه از ظلم، فساد و انحراف بود و وقتی احساس کرد که زبان گفتار و نصیحت و پند راهگشا نیست و وضعیت حاکمیت مسلمانان هر روز بدتر از قبل می‌شود، خودش را مهیای رقم زدن حماسه‌ای عظیم کرد.

امام حسین (ع) از ابتدای محرم می‌دانست که این راه جز با شهادت پایانی ندارد و لذا راهی برگزید که سعادت دنیا و آخرت را برای او و یارانش رقم زد.

 

حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: راهی که امام حسین (ع) برگزید، از همان ابتدای حرکت ایشان، غایتش مشخص و محرز بود و او از ابتدای محرم می‌دانست که این راه جز با شهادت پایانی ندارد و لذا راهی برگزید که سعادت دنیا و آخرت را برای او و یارانش رقم زد.

وی همچنین گفت: خون شهدای دشت کربلا، سمبلی از ایمان و اراده و صحنه‌ای روشن از غلبه حق بر باطل بود و اگر چه یزیدیان به باور خودشان توانستند در دشت کربلا تصویری از سرکوب یک قیام را به نمایش بگذارند اما نقش بی‌بدیل بانوی صبور دشت کربلا در زنده‌نگاهداشتن واقعه کربلا و روشن‌ساختن رمز و راز وقوع این قیام و افشاگری چهره واقعی حکومت زمانه سبب شد تا خون شهدای کربلا، جانی تازه به اسلام ببخشد.

مسؤول بنیاد نهج‌البلاغه هرمزگان اضافه کرد: یکی از رموز احترام ویژه دیگر ادیان به شهدای دشت کربلا و سمبل دانستن شخصیت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) آن است که آنان در راه آزادگی قدم برداشته و در راه آزادگی و در مظلومیتی بیکران به شهادت رسیدند و در معنای واقعی کلمه می‌توان گفت که آزادگی زبان مشترک همه ملت‌های آگاه و باورمند جهان است و امام حسین (ع) سمبل این آزادگی.

حجت‌الاسلام میرزایی، زنده بودن یاد شهدای دشت کربلا و پوینده بودن نهضت حسینی در طول تاریخ را گواهی بر اصالت و زلالیت این راه برشمرد و خاطرنشان کرد: 1400 سال از قیام امام حسین (ع) می‌گذرد اما هیچ رخداد و رویدادی در جهان نتوانسته این چراغ همیشه روشن در دل آزادگان عالم را خاموش کند و تجربه امسال که کشورمان با شیوع کرونا مواجه است نیز نشان داد که این راه، هرگز پایانی ندارد.

عظمت شخصیت امام حسین (ع) برآمده از تربیت نابی است که امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به فرزندان خویش ارزانی داشتند 

 

وی ادامه داد: عظمت شخصیت امام حسین (ع) برآمده از تربیت نابی است که امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به فرزندان خویش ارزانی داشتند و ما این تربیت اصیل را در وجود حضرت زینب (س) و همین طور در وجود شخصیت امام حسن (ع) نیز می‌بینیم که ستارگان درخشان دوران حیات امام حسین (ع) بودند که یکی در تکمیل حرکت منتهی به واقعه عاشورا و دیگری در نقل رخدادهای عاشورا نقشی بی‌نظیر ایفا کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه، یکی از رموز حیات متعالی امام حسین (ع) را شرافت، عزت‌طلبی و آزادگی در ذات وجودی این امام بزرگ شیعیان برشمرد و گفت: غم شهادت جانسوز امام حسین و یاران ایشان در دشت کربلا به قدری اثرگذار و تلخ است که همه ادیان الهی و همه دلدادگان به راه ایمان و آزادگی، ارادت ویژه‌ای به این شخصیت ممتاز دارند و جز از چنین شخصیتی نیز رقم زدن حماسه عظیم عاشورا میسر نبود.

حجت‌الاسلام میرزایی تأکید کرد: ما عزادار حسینی هستیم که الگوی مردانگی، ایمان به خدا و شرافت و عزت طلبی بود و باید این خصوصیات را در زندگی اجتماعی خودمان نیز جاری کنیم تا رهروی واقعی آن امام عزیز باشیم و بتوانیم پیروی حقیقی مکتب حسین (ع) باشیم

فراموش نمی‌کنیم که مردان بزرگی در تاریخ این مرز و بوم همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوده‌اند که با تأسی سید و مولای‌شان راه عزت را در مقاومت و ایستادگی می‌دانسته‌اند و این راه را تا شهادت سربلندانه طی کردند

 

مسؤول بنیاد نهج‌البلاغه هرمزگان همچنین گفت: برای اسلام حقیقی که امروز به دست ما رسیده، مجاهدت‌های فراوانی شده است و در طول تاریخ همواره مستکبرانی بوده‌اند که داعشی‌هایی را به جان پیکره اسلام بیاندازند تا چهره واقعی اسلام را در نزد تمامی عالمیان خدشه‌دار کنند و در این روزها، یاد و خاطره شهید دلاور حاج قاسم سلیمانی سید الشهدای مقاومت را گرامی می‌داریم که حاصل 4 دهه مجاهدت‌های مستمر او در تمامی جبهه‌های دفاع از عزت و استقلال و امنیت ملت ایران، به شهادت او به دست شقی‌ترین انسان‌های زمانه به وقوع پیوست و او را به آرزوی دیرینه‌اش رساند و راهی از عزت‌طلبی و ایمان را پیش روی ملت‌های منطقه قرار داد.

وی بیان داشت: امروز باید شمرهای زمانه‌مان را بشناسیم و در مواجهه با فتنه مستکبران به مکتب امام حسین (ع) متوسل شویم تا راه عزت بیابیم و به پیش رویم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شمرهای زمانه ما همانانی هستند که سال‌هاست مردم بی‌دفاع یمن را شب و روز بمباران می‌کنند و قحطی و بیماری را در این کشور دامن زده و یا ملت بیدار ایران را به خاطر استقلال طلبی خویش، سال‌ها مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داده‌اند و حتی از دارو برای بیماران سرطانی و ... دریغ می‌کنند و از سوی دیگر فریاد انسان‌دوستی آنان بلند است.

گفت‌وگو از مهدی خسروی

انتهای پیام/88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول