اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

عزاداران قانونمندی خود را اثبات کردند/ حتی یک مورد دسته‌روی در قزوین گزارش نشد

قائم مقام ستاد کرونای استان قزوین، ضمن تشکر از عزاداران حسینی در برگزاری باشکوه آیین عزاداری عنوان کرد: همۀ ما شاهد بودیم که عزاداران حسینی قانونمندی و ولایت‌پذیری را درعمل اثبات کردند و با رعایت موازین بهداشتی طبق فرموده مقام معظم رهبری نشان دادند قانونمندی و ولایت‌پذیری‌شان مثال زدنی است.

عزاداران قانونمندی خود را اثبات کردند/ حتی یک مورد دسته‌روی در قزوین گزارش نشد

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، در گفت و گو با خبرگزاری فارس در قزوین،  ضمن تشکر از مردم استان و عزاداران حسینی در برگزاری باشکوه آیین عزاداری دهه اول محرم و عاشورا با توجه به وضعیت‌های کرونایی، عنوان کرد: همۀ ما شاهد بودیم که عزاداران حسینی قانونمندی و ولایت‌پذیری را درعمل اثبات کردند و با رعایت موازین بهداشتی طبق فرموده مقام معظم رهبری نشان دادند قانونمندی و ولایت‌پذیری‌شان مثال زدنی است.

وی افزود: ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در سال جاری در شرایط کرونایی و تحت الشعاع آن یک سال متفاوت را تجربه کرد و این شرایط برای همۀ ما ویژه بود.

قائم مقام ستاد کرونای استان قزوین، اظهار کرد: اگرچه این ویروس مخرب، مرموز و خطرناک، شرایط خاصی را در دنیا و به‌ویژه در کشور ما حاکم کرده است، ولی با این وجود در جای جای استان رنگ و رایحۀ عاشورایی جریان داشت و بانگ «لبیک یا حسین» در تمام کوی و برزن استان به صدا درآمد.

حبیبی با اشاره به اینکه فضای شهرها و روستاهای استان توسط مردم عاشق اهل بیت، حسینی و محرمی شد، عنوان کرد: عزاداران حسینی و به‌ویژه جوانان، هیئت‌ها و مداحان مراعات پروتکل‌های بهداشتی و توجه به سلامت مردم را در اولویت کار خود قرار دادند و این قابل تقدیر است.

وی افزود: در این ایام شاهد بودیم که عزاداران و جوانان حسینی، چنان به رویکردها و سیاست‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا پایبند بودند که حتی یک مورد دسته روی در سطح استان گزارش نشد و نداشتیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در پایان ضمن تشکر از عزاداران حسینی و هیئت‌ها برای رعایت موازین بهداشتی در خلال اجرای آئین‌های عزاداری عنوان کرد: عزاداران حسینی در این شرایط ویژه ضمن آنکه پیام عاشورا و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را زنده نگه داشتند، در عین حال به مصوبات ستاد کرونا پایبند بودند و این نمودی بزرگ از این باور اسلامی بود که رعایت بهداشت نشانۀ ایمان است و جز این از عزاداران حسینی نیز انتظار نمی‌رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول