اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خبرگزاری آناتولی| جزئیات حمایت امارات از تروریست‌های شرق سوریه

خبرگزاری آناتولی طی گزارشی به نقل از منابع آگاه، از نحوه حمایت ابوظبی از تروریست‌های شرق سوریه طی دو سال و نیم گذشته پرده برداشت.

خبرگزاری آناتولی| جزئیات حمایت  امارات از تروریست‌های شرق سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری آناتولی در گزارشی با مضمون نحوه حمایت امارات از تروریست‌ها در شرق سوریه نوشت: «"ابوظبی" از آغاز سال ۲۰۱۸، ده‌ها افسر و نیروی اطلاعاتی و کارشناس فنی خود را در مقرهای سازمان تروریستی و جدایی طلب پ.ک.ک / ی پ گ در شهر قامشلی و استانهای الحسکه و دیرالزور مستقر کرده است.»

در ادامه این گزارش به نقل از منابع آگاه آمده است که امارات طی دو سال و نیم گذشته حمایت اطلاعاتی گسترده‌ای از سازمان پ.ک.ک / ی پ گ در مناطق تحت سیطره این سازمان در شرق سوریه داشته است.

بنا بر این گزارش، مقامات مسئول اماراتی در اواخر سال ۲۰۱۷، دیدارهای محرمانه با سران  پ.ک.ک / ی پ گ در سوریه داشتند و متعهد شدند که از آنها حمایت کنند. افسران اطلاعاتی اماراتی نیز عناصر این سازمان را در زمینه اقدامات اطلاعاتی و فنی آموزش می‌دادند و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های جاسوسی، امنیت اطلاعات، جمع‌آوری داده‌ها و شبکه‌های ارتباطی، رمزگشایی کدها و عملیات‌های تروریستی قاچاق برای این عناصر ترتیب می‌دادند.

منابع آگاه تاکید کردند که امارات تجهیزات پیشرفته در اختیار سازمان تروریستی سازمان پ.ک.ک / ی پ گ قرار داده و نیروهای فنی و مهندسی اماراتی یک شبکه ارتباطی ویژه میان کشور خود و سران این سازمان ایجاد کرده‌اند تا ارتباط به طور مستقیم میان دو طرف برقرار باشد.

خبرنگار خبرگزاری آناتولی نیز به برخی اسامی شماری از نیروهای اطلاعاتی امارات که در سوریه فعالیت دارند، دسترسی یافته که عبارتند از:  سلمان عبد اللطیف حمروش، کسی که در بخش امنیت اطلاعات و ارتباطات در القامشلی فعالیت دارد و به مدت یک سال تمام برای  نیروهای این سازمان دوره‌های آموزشی ترتیب می‌داد. 

«محمد الشحی» فرد دیگری است که مامور انجام برخی حملات تروریستی برای این سازمان در الحسکه است و «احمد راشد» کسی است که عناصر این سازمان را در بخش رمزگشایی کدها و ارتباطات تحت آموزش قرار داده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول