اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد شهردار پورتلند از دخالت‌های ترامپ؛ سر راه قرار نگیرید

شهردار پورتلند با درخواست از مردم برای حفظ آرامش و دوری از خشونت، خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت یا به مسئولان این شهر کمک کند یا سر راه آنها قرار نگیرد.

انتقاد شهردار پورتلند از دخالت‌های ترامپ؛ سر راه قرار نگیرید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات شهر پورتلند در ایالت اورگان آمریکا بامداد امروز (دوشنبه به وقت تهران) گفتند که با توجه به پست‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر گرفتن انتقام تیراندازی مرگبار به معترضان، خود را برای افزایش خشونت در اعتراضات سه ماه اخیر در این شهر آماده می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «تِد ویلِر» شهردار پورتلند طی نشست خبری با درخواست از تمام چهره‌های سپهر سیاسی آمریکا برای تقبیح خشونت، گفت: «به شماهایی که امروز صبح در توئیتر گفتید که قصد دارید برای مجازات [معترضان] به پورتلند بیاید می‌گوییم، خود را دور نگاه دارید و جلو نیایید».

ویلر در انتقاد از لفاظی‌های سیاسی ترامپ، با بیان اینکه او «به شکاف دامن زده و خشونت را تحریک کرده است»، توضیح داد: «این یک موضع‌گیری ستیزه‌جویانه است و مبتنی بر همکاری نیست. ممنون می‌شوم اگر رئیس‌جمهور یا از ما حمایت کند یا خود را [ز ما] دور نگاه دارد».

وی همچنین افزود که پلیس پورتلند تحقیقاتی را برای پرده برداشتن از روند تیراندازی مرگبار روز شنبه آغاز کرده اما هنوز جزئیات جدید کمی به دست آورده است.

شامگاه شنبه (به وقت محلی) بود که گروهی از حامیان ترامپ سوار بر خودرو در پورتلند تجمع حمایتی از وی ترتیب دادند و بعد از این تجمع بود که رسانه‌ها از کشته شدن یک نفر بر اثر تیراندازی در این شهر خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

از زمان کشته شدن «جورج فلوید» در اقدام وحشیانه پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس آمریکا و شروع اعتراضات سراسری به خشونت‌ها و تبعیض‌های ساختاری نژادی، پورتلند یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات بوده است.

به نوشته رویترز، پورتلند طی سه ماه اخیرر به صورت مستمر صحنه اعتراض علیه تبعیض‌ها و خشونت ساختاری پلیس علیه سیاه پوستان و اقلیت‌ها بوده است.

شهردار پورتلند در حالی خواستار عدم دخالت بیشتر دولت ترامپ در اعتراضات این شهر شده که «چاد ولف»، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا روز گذشته در مصاحبه با «ای‌بی‌سی» گفت همه گزینه‌ها از جمله اعزام نیروهای پلیس فدرال به پورتلند روی میز قرار دارند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول