اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرماندار ویسکانسین از ترامپ خواست به این ایالت سفر نکند

فرماندار ایالت ویسکانسین از رئیس‌جمهور آمریکا خواست در برنامه سفر خود به شهر کنوشا در این ایالت در میانه اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس، تجدیدنظر کند چرا که حضور وی مانع بهبود شرایط است.

فرماندار ویسکانسین از ترامپ خواست به این ایالت سفر نکند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تونی اورز» فرماندار ایالت ویسکانسین روز یکشنبه درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای سفر به شهر کنوشا در میانه موج اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس ابراز نگرانی کرد و از ترامپ خواست در برنامه سفر خود تجدیدنظر کند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، فرماندار ویسکانسین گفت که حضور ترامپ در کنوشا مانع تلاش مقامات محلی برای بهبود شرایط بعد از اعتراضات به تیراندازی مرگبار پلیس به یک شهروند سیاه‌پوست می‌شود. 

ایورز در نامه‌ای به کاخ سفید نوشت: متوجه شدم که اعلام کردید قصد سفر به کنوشا را دارید. طبق گزارش‌های شب گذشته، شما قصد دارید سه‌شنبه به کنوشا بیایید. قصدم از این نامه این است که با احترام از شما خواهش کنم تجدیدنظر کنید. من و سایر رهبران جامعه که در تلاش (برای بهبود اوضاع) هستیم، نگران هستیم که حضور شما چه معنایی برای کنوشا و ایالت ما دارد. نگرانم حضور شما مانع بهبودی ما شود. نگرانم حضور شما فقط کار ما را برای غلبه بر تفرقه و حرکت رو به جلو کنار هم به تعویق بیندازد.  

او همچنین گفت که حضور ترامپ باعث می‌شود مقامات ایالت تلاش‌هایشان را برای تسهیل سفر وی آنهم در زمانی که تامین امنیت مردم کنوشا مسئله حیاتی است، صرف کنند.

پیش از آن هم «ماندلا بارنز» معاون فرماندار ویسکانسین به «سی‌ان‌ان» گفته بود سفر ترامپ به کنوشا در زمان کنونی مفید نخواهد بود و قطعاً به آن نیازی نیست.

ترامپ پیش از این، ۱۲۰۰ نیروی گارد ملی را برای سرکوب معترضان به این ایالت اعزام کرد. به نوشته نشریه «پولیتیکو»، وی روز شنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص احتمال سفر به کنوشا گفت: «ممکن است [بروم]». 

اندکی بعد سخنگوی کاخ سفید تأیید کرد که ترامپ روز سه‌شنبه به این شهر سفر خواهد کرد و با نیروهای گارد ملی دیدار خواهد کرد.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در توییتی نوشت: «اگر شهردار بی‌کفایت پورتلند، تد ویلر، کنترل شهرش را در دست نگیرد و مانع آنارشیست‌ها، آشوبگرها، شورشی‌ها و غارتگران نشود و خطرات بزرگی برای مردم بی‌گناه ایجاد کند، ما وارد می‌شویم و اوضاع را به گونه‌ای که ۱۰۰ روز پیش باید به آن رسیدگی می‌شد، در دست می‌گیریم».

در حالی که اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان همچنان در پورتلند ادامه داشت، روز دوشنبه هفته گذشته هم ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که در آن هنگامی که «جیکوب بلیک» جوان ۲۹ ساله غیرمسلح سیاهپوست آمریکایی به سمت خودروی خود در حال حرکت بود، دو افسر پلیس او را دنبال می‌کنند و به محض آنکه در خودرو را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند. این شهروند سیاه‌پوست آمریکایی نیز بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست داد تا شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین به صحنه دور تازه اعتراضات تبدیل شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، پلیس شهر کنوشا اخیراً حتی ۹ فرد داوطلب را که میان معترضان مواد خوراکی تقسیم می‌کردند مورد بازداشت قرار داده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول