اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جمع‌آوری 8 میلیارد تومان زکات در استان مرکزی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی از جمع‌آوری 8 میلیارد تومان زکات در پنج ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

جمع‌آوری  8 میلیارد تومان زکات در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شاپور جلالی صبح امروز در نشست کمیته زکات استان مرکزی اظهار کرد: زکات‌پردازان استان در پنج ماهه امسال بالغ بر 8 میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند که زکات پرداختی این عزیزان در راستای رفع مشکلات فقرا و نیازمندان هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: طی هفت سال اخیر میزان زکات جمع‌آوری شده در استان ۶۶ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه درآمد زکات در اموری چون درمان، مسکن و معیشت نیازمندان  و فعالیت‌ها و ساخت و سازهای عمرانی، تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد، کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، کمک‌هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج و خانواده‌های نیازمند و پروژه‌های عام‌المنفعه صرف می‌شود، ادامه داد: پرداخت به موقع زکات موجب رفع مشکلات اقتصادی و کاهش فقر در جامعه می‌شود، با آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی پرداخت زکات می‌توان شاهد افزایش پرداخت زکات و به دنبال آن کاهش فقر در جامعه بود.

جلالی بر لزوم فرهنگ‌سازی زکات توسط ائمه جمعه،  مبلغان و عاملان زکات  تاکید کرد و بیان داشت: باید با استفاده از ظرفیت مبلغان و بازگو کردن نقش مؤثر درآمدهای حاصل از زکات در رفع فقر و محرومیت‌زدایی نسبت به ترغیب مردم برای پرداخت زکات اقدام کرد.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول