اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

متخلفان پرونده ویلموتس مانند مفسدان اقتصادی محاکمه علنی شوند/ این ننگین‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران است

رئیس سابق کمیته انضباطی گفت: برای اولین بار در تاریخ ورزش باید مانند پرونده‌های اقتصادی و بحث سکه و ارز و پتروشیمی بعد از رسیدگی مقدماتی این افراد را به طور علنی محاکمه کنند که مردم ببینند و باور کنند و اعتمادشان بیشتر شود.

متخلفان پرونده ویلموتس مانند مفسدان اقتصادی محاکمه علنی شوند/ این ننگین‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جوان گفت‌وگویی با عبدالرحمن شاه‌حسینی، رئیس سابق کمیته انضباطی درباره بررسی نقش وزارت و فدراسیون فوتبال در بدهی ۱۷۰ میلیارد تومانی به ویلموتس انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

- تاج که بار‌ها در تلویزیون و در محضر مردم مدعی بود این قرارداد یک قرارداد خوب است بگوید این قرارداد برای چه کسانی خوب بوده است؟ بله خوب بوده، اما برای اشخاص خاصی خوب بوده است، نه برای فوتبال ایران و مردم.

این قرارداد برای دلال‌ها خوب بود نه برای فوتبال ایران و مردم 

- این قرارداد برای کسانی مثل ویلموتس و کسانی که او را به فدراسیون معرفی کردند و دلال‌هایی که این وسط نفع بردند خوب بوده، اما برای ملت ایران، برای کشور ایران و فوتبال و سرمایه ملی ما ننگ بوده است.

- این بدون شک ننگین‌ترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران است. قراردادی، قرارداد خوب است که اصول حقوقی آن و تعهداتش طرفینی و منفعت عقلایی برای هر دو طرف قرارداد وجود داشته باشد، اما در فوتبال ما به دلایلی که همه می‌دانند در قرارداد‌هایی که با خارجی‌ها می‌بندیم چه بازیکن باشد، چه مربی، چه باشگاهی باشد و چه فدراسیون فوتبال همیشه منفعت عقلایی برای خارجی‌ها بوده است.

چارچوب قرارداد ویلموتس معیوب است

- چارچوب قرارداد ویلموتس مطابق اصول بین‌المللی و حقوقی یک قرارداد معیوب و کاملاً یکسویه و یکطرفه بوده که این آقا خیلی راحت به محض قطع همکاری‌اش با تیم ملی فوتبال ایران با مراجعه به فیفا حکم گرفته است. یعنی آنقدر این قرارداد به لحاظ حقوقی به نفع ویلموتس بوده که بلافاصله بعد از شکایت حکم به سود او صادر شده است.

- مطمئن باشید کسی که می‌خواهد برود با یک طرف خارجی قرارداد ببندد از اصول خیلی هم بی‌اطلاع نیست. عقد قرارداد خارجی اصولی دارد. وکلای بین‌المللی استخدام می‌کنند و موارد لازم را در نظر می‌گیرند. من مطمئنم وقتی قرارداد می‌نویسند عالماً و عامداً قرارداد می‌نویسند و می‌دانند که مفاد قرارداد چیست و نمی‌توانیم بگوییم که نه اطلاعی از مفاد و اصول آن ندارند.

اگر تاج ۱۰ برابر این رقم هم قرارداد می‌بست کسی نبود او را مؤاخذه کند

- این قرارداد ثابت می‌کند در فوتبال ما هیچ نظارتی بر کار مدیران وجود ندارد و در حقیقت مجمع عمومی فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خنثی هستند که رئیس وقت فدراسیون فوتبال توانسته در این قرارداد هرکاری که دلش خواسته است انجام دهد. یعنی اگر ۱۰ برابر این رقم هم با ویلموتس قرارداد می‌بست کسی نبود که او را مؤاخذه کند و زیر سؤال ببرد که این خود نشان از عدم نظارت دارد.

- آقایان از جیب مردم برداشت می‌کنند، اما همین مردم نامحرم هستند و هیچ چیزی در خصوص قرارداد با ویلموتس نمی‌دانستند.

چرا باید این پول از جیب مردم برود؟

- بار‌ها گفتند این یک قرارداد خوب است و آپشن‌های خوبی دارد و یکی از بهترین قرارداد‌های ماست که با درس گرفتن از قرارداد‌های قبلی منعقد شده است، اما هرگز در خصوص جزئیاتش با مردم حرفی نزدند تا مبلغ آن فاش و معلوم شد این قرارداد خوب چه فاجعه‌ای بوده است! حالا چرا باید این پول از جیب مردم برود؟ مردمی که در این وضعیت بد اقتصادی بسیاری از آن‌ها حتی به نان شب خود محتاج هستند چرا باید تأمین‌کننده مبلغ قراردادی باشند که آقایان بستند.

- هر زمان که آقایان اشتباهی مرتکب می‌شوند و کسی می‌خواهد اقدامی علیه آن‌ها انجام دهد می‌گویند که ما را تعلیق خواهند کرد. خیر کسی ما را بابت مبارزه با فساد تعلیق نخواهد کرد. این بار دیگر نمی‌توانند فیفا را چماق کنند بر سرمان برای فرار از مجازات.

- اینجا دیگر بحث جرم است. در خصوص جرم که دیگر فدراسیون صلاحیت رسیدگی ندارد و فقط دستگاه قضا می‌تواند ورود کند و هیچ نهاد بین‌المللی هم در این زمینه برای فوتبال ایران مشکل ساز نخواهد شد و اگر بار دیگر آقایان بحث حساسیت‌های فیفا و تعلیق را پیش بکشند مطمئن باشید که قصدشان فرار رو به جلوست و ترساندن، اما دستگاه قضا ما شجاع‌تر و زیرک‌تر از این حرف‌هاست که با این داستان‌ها بازی بخورد. ضمن اینکه فیفا خود به مبارزه با فساد تأکید دارد.

از سپ بلاتر و بن حمام که بزرگ‌تر نیستند!

- مگر در آلمان به دست مدیر متخلف این کشور بابت فساد مالی دستبند نزدند و به زندان نینداختند؟ مگر در ایتالیا شاهد چنین مسئله‌ای نبودیم؟ از سپ بلاتر و بن حمام که بزرگ‌تر نیستند. مگر به دلیل فساد مالی کنار گذاشته نشدند؟ در دنیا و در کشور‌های صاحب سبک در فوتبال کم نداشته‌ایم مجازات مدیران متخلف ورزشی را و بار‌ها و بار‌ها دیده‌ایم تا چه اندازه جدی و قاطع با این موارد برخورد کرده‌اند و مشکلی هم رخ نداده است.

این قرارداد‌های معیوب در سطح بین‌المللی نیز بازخورد‌های منفی زیادی دارد 

- متأسفانه این قرارداد‌های معیوب نه تنها به منافع ملی ضربه می‌زند که در سطح بین‌المللی نیز بازخورد‌های منفی زیادی دارد و وجهه و آبروی فوتبال ایران را خدشه‌دار می‌کند و با این مسئله نباید مماشات کرد و نهاد‌های نظارتی و حتی دستگاه‌های قضایی در خصوص اعاده حیثیت فوتبال ایران نیز باید وارد عمل شوند و از متخلفان و مقصران این ماجرا حساب پس بگیرند تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد علاوه بر هدر دادن پول بیت‌المال آبروی فوتبال ایران را نیز خدشه‌دار کند.

متخلفان پرونده ویلموتس مانند مفسدان اقتصادی محاکمه علنی شوند

- برای اولین بار در تاریخ ورزش باید مانند پرونده‌های اقتصادی و بحث سکه و ارز و پتروشیمی بعد از رسیدگی مقدماتی این افراد را به طور علنی محاکمه کنند که مردم ببینند و باور کنند و اعتمادشان بیشتر شود تا دیگر کسی فکر نکند به بهانه اینکه ما مستقل هستیم می‌توانیم سرمایه کشور را بر باد دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول