اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کمک ۴۰ میلیاردی اوقاف تهران برای برپایی عزاداری سیدالشهدا

معاون فرهنگی اداره اوقاف تهران با اشاره به اقدامات برای برپایی عزاداری سیدالشهدا (ع) در دهه اول محرم باتوجه به شیوع کرونا، گفت: امسال ۴۰ میلیارد تومان از کمک به هیأت‌ها و‌ تجهیز امامزاده‌ها گرفته تا تأمین بسته‌های معیشتی هزینه شد.

کمک ۴۰ میلیاردی اوقاف تهران برای برپایی عزاداری سیدالشهدا

هیئت همدلی| حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی، معاون فرهنگی اداره اوقاف استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه امسال با شیوع کرونا برنامه‌های محرم نیز متأثر از این ویروس منحوس برنامه‌ریزی شد، اظهار داشت: امسال به منظور کمک به هیأت‌های عزاداری سیدالشهدا (ع)، در کنار تهیه و توزیع غذا بین هیأت‌ها و حتی مناطق محروم تهران، اقدام به توزیع ماسک نیز کردیم.

توزیع ۲ میلیون ماسک در دهه اول محرم

وی با اشاره به دوخت ماسک در امامزاده‌ها، افزود: از ابتدای شیوع کرونا، در امامزاده‌ها کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی شد و همزمان با دهه اول محرم برای حفظ سلامت عزاداران و خادمان امام حسین (ع) بیش از دو میلیون ماسک بین هیأت‌ها توزیع کردیم.

حسینی با بیان اینکه امسال با توجه به دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر ممنوعیت برپایی عزاداری در فضای بسته، امامزاده‌ها میزبان هیأت‌ها بودند، خاطرنشان کرد: ۱۰۴ امامزاده استان تهران برای حضور عزاداران در محرم و صفر تجهیز و مراسم دهه اول برگزار شد. همچنین در برخی امامزاده‌ها برنامه عزاداری تا پایان محرم ادامه دارد و در هر سه دهه ماه محرم به منظور حضور عزاداران با رعایت مکات بهداشتی برنامه‌ریزی شده است.

تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان همزمان با محرم

معاون فرهنگی اداره اوقاف استان تهران با اشاره به توزیع بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم، تصریح کرد: کمک مومنانه همچنان ادامه دارد و ما سعی داریم تا پایان کرونا برای تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانواده‌های کم‌درآمد این اقدام را دنبال کرده‌ و از محل وقف مرتبط با این موضوع هزینه‌ها را با توزیع بسته حمایتی تقبل کنیم.

وی در ادامه از اجرای ۵ هزار اجرای چهارپایه‌‌خوانی در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا برخی عزاداری ‌سیدالشهدا (ع) را در هیأت‌های خانگی یا در محله‌های خود دنبال کردند که برای این منظور ۱۰۰ گروه چهارپایه خوانی توسط اداره اوقاف استان تهران آماده و در سطح شهر به اجرای برنامه پرداختند.

کمک ‌‌‌۴۰ میلیارد تومانی‌ در دهه اول محرم برای اقامه‌ ‌شعائر حسینی‌ 

معاون فرهنگی اداره اوقاف استان تهران با اشاره به اینکه کرونا هزینه‌های هیأت‌ها را افزایش داد، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها در برپایی عزاداری‌ها به منظور جلوگیری از شیوع کرو‌‌نا، اداره اوقاف استان تهران نیز متناسب با این امر کمک‌های خود را ارتقا داد؛ به طوری که امسال مجموع هزینه اقدامات ما در دهه اول محرم از تجهیز امامزاده‌ها گرفته تا تهیه بسته معیشتی و ضدعفونی، مبلغی معا‌‌دل ۴۰ میلیارد تومان شد.

حسینی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در دهه اول محرم متناسب با شرایط کرونا اجرایی شد، خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دهه اول محرم، سعی شده تا با همین روند عزاداری سیدالشهدا (ع) در سایر ایام محرم و صفر اجرایی شود که امیدواریم با مهار کرونا برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیز همچون گذشته اجرایی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول