اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

دور جدید تنش‌های مرزی بین چین و هند در منطقه لداخ

ارتش هند اعلام کرد در پی آنچه دهلی نو تحرکات نظامی ارتش آزادی‌بخش خلق چین خوانده، دو کشور شاهد دور جدیدی از تنش‌ها در شرق منطقه مرزی مورد مناقشه لداخ بوده‌اند.

دور جدید تنش‌های مرزی بین چین و هند در منطقه لداخ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش هند از تنش‌های تازه بین نیروهای چینی و هندی در شب ۲۹/۳۰ آگوست (شنبه شب و یک‌شنبه) خبر داد و علت آن را تحرکات نظامی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در شرق منطقه لداخ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سرهنگ «امان آناند» در این خصوص گفت: در شب ۲۹/۳۰ آگوست، نیروهای ارتش آزادی‌بخش خلق توافق قبلی را که در هنگام درگیری‌های سیاسی و نظامی در شرق لداخ حاصل شده بود، نقض کردند و به اقدامات نظامی تحریک‌آمیز برای تغییر وضع موجود دست زدند.

به گفته مقامات هندی، قرار است جلسه‌ای در سطح فرماندهان محلی دو طرف در منطقه مورد نزاع برای بررسی این موضوع برگزار شود. یک مقام ارتش هند درباره سطح درگیری در تنش‌های تازه گفت که درگیری‌ها تن به تن بوده و تیراندازی انجام نشده و تلفاتی نیز وجود نداشته است.

تنش‌های مرزی بین چین و هند از آخرین هفته آوریل در خط کنترل مرزی در شرق منطقه لداخ روابط دو کشور را به تیرگی کشانده و دو طرف شاهد شدیدترین نزاع بین دو کشور در حدود ۵۰ سال اخیر بودند. در درگیری‌های ۱۵ جون ، ۲۰ سرباز هندی کشته شدند.

از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز مشخص ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال ۱۹۶۲ بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری‌های مرزی زیادی بین دو کشور رخ داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول