اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سخنوران، مداحان و حماسه‌سرایان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سخنوران، مداحان و حماسه‌سرایان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تشکر و قدردانی کرد.

تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سخنوران، مداحان و حماسه‌سرایان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از عزاداری‌ها و حماسه‌سرایی‌های عارفانه و عاشقانه دهه اول محرم امسال، در شرایطی که کشور درگیر ویروس کرونا بود، سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی از همه سخنوران، مداحان و حماسه‌سرایان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، که در مجالس کوچک و بزرگ عظمت نهضت پرافتخاری حسینی و ذلت ظالمان جبهه کفر و دنیاپرستی را به نمایش گذاشتند به‌طور خاص از محمود کریمی که کارهای نمادین و ماندگار ایشان مانند حضور در محله‌های شهر؛ که امسال رنگ و بوی متفاوتی به محرم حسینی داد، تشکر و قدردانی کرد.

مشروح این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«عزاداری‌ها و حماسه‌سرائی‌های عارفانه و عاشقانه دهه اول محرم امسال، در شرایطی که کشور درگیر ویروس کرونا بود به فضل الهی باعظمت و شکوه برگزار شد و در عین غربت و تنهایی حکایتی دیگر از عاشقانه‌های کربلایی را رقم زد.

حسب فرمایش رهبر حکیم انقلاب، رعایت شرایط بهداشتی و عمل به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در هیات مذهبی، از نکات برجسته در عزاداری‌های امسال بود. 

از همه سخنوران، مداحان و حماسه‌سرایان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، که در مجالس کوچک و بزرگ عظمت نهضت پرافتخاری حسینی و ذلت ظالمان جبهه کفر و دنیاپرستی را به نمایش گذاشتند و عمق دیگری از ارتباط فکری و قلبی مردم شریف ایران و همه عزاداران حسینی در سراسر جهان را برجسته نمودند، تشکر می‌کنم.

به‌طور خاص از حماسه‌سرای اهل‌بیت(ع)  محمود کریمی که کارهای نمادین و ماندگار ایشان مانند حضور در محله‌های شهر؛ که امسال رنگ و بوی متفاوتی به محرم حسینی داد، تشکر و قدردانی می‌کنم.

حضور محمود کریمی در منزل ابوالفضل زمانه، سردار بزرگ دل‌باخته امام حسین(ع)، شهید سردار بزرگ اسلام قاسم سلیمانی، نمادی از روضه‌خوانی غریبانه و مردمی را به نمایش گذاشت و همچنین حضور در محله ارامنه تهران که همواره حسینی بوده‌اند با حسینی‌ها همراهی و همدلی داشته‌اند، به دل‌ها نشست و تحسین همگان را در شرایط کرونایی برانگیخت.

گزیده گویی‌ها، قطعه خوانی‌ها، مرثیه‌سرائی‌ها، مدیحه‌گویی‌های زیبا و مؤثر و آثار هنری و نمایشی، جلوه دیگری از بازنمایی‌های عالمانه و عاشقانه و حماسه‌سرایی‌های جهانی بود که در فضای مجازی بروز پیدا کرد و جلوه‌گاه هر کاربر یک مناره حسینی و هر پایگاه فرهنگی، یک حسینیه جهانی بود که جای تشکر از همه مردم شریف و همه نهادهای فرهنگی فعال در صحنه حماسه‌سرائی‌های رسانه‌ای را دارد و بنده به‌عنوان خادم کوچک اهل‌بیت(ع) از همه شما تشکر و قدردانی می‌کنم. 

از خداوند متعال آرزوی توفیق و سلامتی برای رهبر حکیم انقلاب که پرچم‌دار احیاء نهضت و اندیشه حسینی و اقامه ارزش‌های عاشورایی بوده و هستند را دارم. از همه سخنرانان، اندیشه‌ورزان و مداحان و حماسه‌سرایان اهل‌بیت علیهم‌السلام که همواره با مردم بوده  و مردمی سیر کرده‌اند، تشکر می‌کنم و برایشان عزت دو جهان را آرزومندم.

سعید رضا عاملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول