اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

نیازمند: باعث افتخار است دوباره با قلعه‌نویی کار کنم/ اوج بدشانسی سپاهان دو بازی با استقلال بود

دروازه‌بان تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در دو بازی مقابل استقلال، داوری به ما ضربه زد و اوج بدشانسی ما مربوط به این دو بازی است.

نیازمند: باعث افتخار است دوباره با قلعه‌نویی کار کنم/ اوج بدشانسی سپاهان دو بازی با استقلال بود

پیام نیازمند در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فارس در مورد آخرین وضعیت خودش برای فصل آینده و شرایطی که بر سپاهان در این فصل گذشت صحبت های زیر را مطرح کرد:

*هیچ کس هیچ وقت به شما قول اینکه در تمام بازی ها ثابت باشید را نمی‌دهد

*همه تیم در نتیجه نگرفتن سهیم هستند و هیچ کس نمی‌تواند بگوید من مقصر نیستم

*در بدبینانه‌ترین حالت ممکن هم فکر نمی‌کردیم لیگ را با رده پنجم تمام کنیم

*داوری بازی با استقلال مزید بر علت شد که فصل را با تلخی تمام کنیم

*بیشترین مشکل ما در نیم‌فصل دوم، گل نزدن بود

*دیاباته خطرناکترین مهاجم لیگ است

*در مورد لژیونر شدن هنوز همه چیز تمام نشده است

فارس: زمانی به عنوان دروازه‌بان دوم در بازی پیکان و پرسپولیس وارد زمین شدی. آن بازی به نوعی معرفی شما به فوتبال ایران بود و الان اکثرا معتقدند یکی از مطمئن ترین دروازه‌بان لیگ نوزدهم بودی. آیا مسیر موفقیت برایت کوتاه بود؟

مسیر موفقیت نه برای من و نه برای هیچ کس دیگر امکان ندارد کوتاه باشد. حاصل سال‌ها تلاش شبانه روزی، تمرین و کار مداوم است. فکر می‌کنم از پیشرفتم در طول دو سه سال گذشته راضی بودم. ولی هنوز با چیزی که می‌خواهم فاصله زیادی دارم. هر روز تلاشم را بیشتر می‌کنم تا به آن جایگاهی که دوست دارم و می‌خواهم نزدیک و نزدیک‌تر شوم.

فارس: با نگاهی به گذشته، چه مساله‌ای را در پیشرفت خودت پررنگتر می‌بینی؟

من در همه کارها و مراحل اول از همه توکلم به خدا است. به نظرم برای یک‌ ورزشکار حرفه‌ای و به خصوص یک‌ فوتبالیست بیشتر از هر چیزی زندگی سالم و سلامت است که خیلی کمک می‌کند. ورزشکار باید فکرش فقط معطوف به کارش و رشته ورزشی اش باشد. این مساله خیلی می‌تواند در موفقیتش تاثیرگذار باشد. من هم اگر تا اینجا به جایگاه نسبتا خوبی رسیده‌ام به خاطر همین بوده است.

فارس: برخلاف بسیاری از دروازه‌بان‌ها توانستی زود به سطح بالا برسی و این سطح را هم برای خودت حفظ کردی. در واقع می‌توان گفت نوسان نداشتی. چه ویژگی باعث شد تا از نیازمند روال متفاوتی ببینیم؟

مسائلی مانند تمرین و تلاش می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد ولی طرز فکر و نگرش خیلی مهم است. اینکه هربازی به زمین می‌روی به این فکر کنی که یک قدم رو به جلو برداشته شود، قدمی رو به عقب برداشته نشود. این کار خیلی مشکل و سخت است اما همیشه سعی و تلاشم را می کنم هر موقع که وارد زمین می شوم یک گام رو به جلو و آینده بردارم. به سمتی بروم که پیشرفتم را ببینم. خداراشکر تا به حال خوب پیشرفته و از این به بعد هم سعی می‌کنم بهتر و بهتر شود.

فارس: فکر می‌کردی وقتی به تیم سپاهان بروی، در تمام بازی‌ها مهره ثابت باشی؟

من روز اول واقعا با مطالعه سپاهان را انتخاب کردم. هم امیرقلعه نویی با شناخت من را انتخاب کرد و هم من از او شناخت داشتم. می دانستم که هرجا بروم اولویتم بازی کردن است و باید برای این کار تمام توانم را به کار بگیرم. روز اول هیچ قولی برای بازی کردن به من داده نشد. خودم هم می دانستم اگر می‌خواهم در تمام بازی‌ها بازی کنم باید بهترین عملکردم را داشته باشم. از الان به بعد هم همینطور است. هیچ کس هیچ وقت به شما قول اینکه در تمام بازی ها ثابت باشید را نمی دهد. من هم همیشه سعی می کنم بهترین عملکرد را چه در تمرینات و چه بازی ها داشته باشم تا در هر کجا و هرتیمی که هستم بتوانم بازی کنم. چون فوتبالیست با بازی کردن می تواند پیشرفت کند و دیده شود و به مراحل بالاتر برسد.

فارس: دو فصل در یکی از تیم‌های محبوب و پرافتخار ایران بازی کردی. این دو فصل برای تو چگونه گذشت؟

در شروع برای خودم متفاوت بود. چون هوادار داشتیم. من از آکادمی در پیکان بودم. 10 سال در باشگاهی بودم که هوادار ندارد. به همین خاطر ابتدای کار برایم خیلی متفاوت بود اما رفته رفته شرایط خیلی بهتر شد و توانستم با هواداران و مردم اصفهان ارتباط برقرار کنم. خیلی برایم خوب بود. از لحاظ فردی دو فصل خیلی خوب را در سپاهان داشتم اما به نظرم از لحاظ تیمی می‌توانست خیلی بهتر باشد. به آن چه که لیاقتش را داشتیم نرسیدیم. امیدوارم در آینده اتفاقات خیلی خوب و بهتری بیفتد.

فارس:یکی از بازیکنان مورد اعتماد امیرقلعه‌نویی بودی، کار کردن با او چگونه بود؟

تا جایی که می‌دانم او فعلا باید استراحت کند تا سلامتی کامل را به دست بیاورد و این موضوع به نفع اوست. من هم برایش آرزوی سلامتی و تندرستی و شادابی دارم. بازیکن ثابت قلعه‌نویی بودن برایم واقعا یک افتخار بود. همه تلاشم از روز اول ورود به سپاهان این بود که جواب این اعتماد را به بهترین شکل بدهم تا از تصمیمی که در مورد من گرفته پشیمان نشود. کار کردن با او واقعا باعث افتخارم بود.

فارس:ممکن است دوباره مرد شماره یک قلعه‌نویی بشوی؟

اینکه دوباره مرد شماره یک امیرقلعه‌نویی بشوم، معلوم نیست. واقعا نمی‌دانم در آینده چه اتفاقاتی قرار است بیفتد. او بزرگترین و پرافتخارترین مربی ایران است. ان‌شاالله روزی او را دوباره سلامت ببینم. چرا که نه، واقعا اگر دوباره با او کار کنم باز هم باعث افتخارم است.

فارس: انتقادات زیادی از سرمربی سپاهان در طول فصل شد. نظرت در مورد این انتقادات چیست؟

به نظرم کسانی که از کادرفنی انتقاد می‌کنند حق دارند. وقتی تیم نتیجه نگیرد، اولین کسی که از طرف مردم و هواداران سیبل انتقادات می‌شود، کادرفنی است. در راس کادرفنی هم امیرقلعه‌نویی بود و طبیعی بود که به او انتقاد کنند. اما نتایجی که رقم خورد به پای همه تیم است. اگر در بردها همه ارکان تیم نقش دارند و شریک هستند قطعا در باخت هم همینطور است. اینطور نبود که فقط قلعه‌نویی مورد انتقاد باشد. دلایل خیلی زیادی هم به خاطر نتیجه نگرفتن تیم در نیم‌فصل دوم وجود داشت.

فارس:این انتقادات را منصفانه می‌دانی؟

تمام بازیکنان و مدیریت باشگاه، همه و همه در این نتیجه نگرفتن سهیم هستند و هیچ کس نمی‌تواند بگوید من ذره‌ای مقصر نیستم. به نظرم باید صبر کنیم زمان بگذرد تا خیلی از مسائل روشن شود ولی به هرحال این انتقادات طبیعی است.

فارس: سپاهان در ابتدای فصل مدعی اول قهرمانی بود اما بعد از نیم‌فصل به نظر روی سراشیبی قرار گرفت و بازی با پرسپولیس هم نقطه عطف این ماجرا شد.

در ابتدای فصل هم فکر می‌کردیم فصل برای ما حداقل با یک جام  تمام می‌شود. در بدبینانه‌ترین حالت ممکن هم فکر نمی‌کردیم لیگ را با رده پنجم و بدون کسب سهمیه تمام کنیم. واقعا نمی‌دانم نیم‌فصل دوم چه اتفاقاتی افتاد. حتی قبل از بازی با پرسپولیس هم در دو سه بازی خیلی بد نتیجه گرفتیم. بعد از آن بازی (پرسپولیس) هم شرایط بدتر شد. نتیجه گرفتنمان در نیم فصل دوم واقعا فاجعه بود. تیم ما در پانزده هفته اول صدرنشین بود و قهرمان نیم فصل شد اما ناگهان چنین اتفاقاتی برایش افتاد.

فارس: فکر می‌کنی دلیل خاصی وجود داشت؟

دلیل آن در حیطه اختیارات من نیست و واقعا باید از کادرفنی سوال کرد اما بدشانسی و سوت‌های بد، و همچنین عملکرد داوری در دو بازی با استقلال که روی سرنوشت همه خیلی تاثیرگذار بود مزید بر علت شد که این فصل به این صورت با تلخی به پایان برسد.

فارس: مصدومیت همزمان عزت‌الله پورقاز و گئورگی ولسیانی دو مدافع میانی سپاهان چقدر روی کار تیم تاثیر گذاشت؟

به نظرم مصدومیت پورقاز و گئورگی واقعا به تیم ضربه زد چون دو مهره ثابت بودند. از تمرینات پیش فصل کنار هم تمرین و بازی کردند. طبیعی بود که مصدومیت همزمان هردوی آن‌ها آن هم طولانی مدت به تیم لطمه بزند. علاوه بر این که مهره های تاثیرگذاری در خط دفاع بودند، برای تیم گلزنی هم می‌کردند. هم خودپورقاز که فصل قبل هم در تیم بود تا گئورگی که اگر اشتباه نکنم در 14هفته پنج گل زد. گل‌های سرنوشت سازی هم برای تیم زدند. به نظرم جایگزین‌های آن‌ها هم عملکرد بدی نداشتند. بیشترین مشکلی که در نیم فصل دوم باعث شد خوب نتیجه نگیریم گل نزدن‌هایمان بود. نمی‌توانستیم گل بزنیم. گل‌های راحت می‌خوردیم و در گلزنی ضعف شدیدی داشتیم.

فارس: یک بار در جنگ سهمیه و یک بار در راه نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل استقلال قرار گرفتید. می‌توان گفت این تیم دو موقعیت بسیار خوب را از سپاهان گرفت.تیمی بود که واقعا شما را شکست بدهد یا اینکه مسائل دیگری دخیل بود؟

در مورد بازی با استقلال، بله همه دیدند در آن دو بازی داوری به ما ضربه زد و از این لحاظ خیلی لطمه خوردیم. ولی عملکرد خودمان هم از نظر فنی تعریفی نداشت. باید خیلی بهتر از این بهتر بازی می کردیم اما متاسفانه نشد. اوج بدشانسی و نتیجه نگرفتن تیم مربوط  به دو بازی با استقلال می‌شود.

فارس: پست تو طوری است که شاید مهاجمان لیگ را بهتر از هرکس دیگری بشناسی. خطرناکترین مهاجم لیگ کدام بازیکن است؟

خطرناکترین مهاجم لیگ به نظرم دیاباته است چون هم روی زمین و هم روی هوا خیلی خوب کار می‌کند.

فارس: رکورددار گل نخوردن در فوتبال ایران شدی، فکر می کنی این رکورد مدت زیادی دست نخورده می‌ماند؟

رکورد برای شکستن است. قبل و قبل تر از ما هم کسانی بودند که این رکوردها را می شکستند. رکوردی که زده شد فقط برای من نبود، توسط کل تیم ثبت شد. خیلی عوامل باید دست به دست هم بدهند تا این رکوردها ثبت بشوند. امیدوارم در آینده از این رکوردها هم برای خودم و هم برای تیمم به کرات اتفاق بیفتد.

فارس: برنامه ات  برای فصل آینده چیست؟ لژیونر می‌شوی؟

به خاطر وقفه در بازی‌ها و آمدن ویروس کرونا زمان خیلی زیادی را از دست دادم. یعنی اگر قرار بود انتقالم به اروپا انجام شود باید در حالت طبیعی و عادی کار جلو می‌رفت اما متاسفانه همه چیز به هم گره خورد و با آمدن کرونا پیچیده شد. هم بازی‌های ما دچار تاخیر زیاد شد، هم زمان نقل و انتقالات اروپا عوض شد و با آن بندی که در قرارداد من بود همخوانی نداشت. این مساله خیلی اذیت کرد اما هنوز همه چیز تمام نشده و ان‌شاالله در آینده بهترین اتفاق ممکن می‌افتد.

فارس: به روی تاوارس خیلی علاقه داشتی، او دروازه‌بان‌های خوبی را به تیم ملی معرفی کرد. تاثیر او و تمریناتش را روی کار خودت چگونه می‌بینی؟

روی تاوارس واقعا مربی خیلی خوبی بود و هر دروازه‌بانی آروز دارد با او کار کند. همینطور که او به دروازه‌بان‌ها خیلی کمک کرد، دروازه‌بان‌ها هم برای به دست آوردن جایگاهی که در ایران نصیبش شد خیلی به او کمک کردند. تمرینات او پیچیده هم نبود. تمرینات ساده و خوبی بود که البته برای هر دروازه‌بانی در سطح دنیا نیاز است. او در این دو سال بیشتر از لحاظ روحی و روانی خیلی به من کمک کرد. الان هم در امارات مشغول است و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

فارس: محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان شد. خیلی‌ها معتقدند با حضور او تیم به دوران خوبش بر می‌گردد.

آمدن محمدرضا ساکت یک امیدواری به کل شهر اصفهان داد که سپاهان را باز به دوران اوج خودش برگرداند. از تیم ملی با او آشنا هستم و می‌دانم چقدر در کار سختکوش و سخت‌گیر است.برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم بتواند دوباره سپاهان را به بالاترین سطح ممکن برساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول