اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حرکت برای حل مشکلات کشور تداوم میسر عاشوراست/ نقش دانشجویان بسیجی در پیگیری مشکلات کارگران

معاون گفتمان سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه مطالبه‌گری برای حل مشکلات مردم تداوم میسر عاشوراست، گفت: حرکت برای حل هر کدام از مسائل کشور جزئی از انتقام گیری خون سیدالشهدا تلقی می‌شود.

حرکت برای حل مشکلات کشور تداوم میسر عاشوراست/ نقش دانشجویان بسیجی در پیگیری مشکلات کارگران

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاه خبرگزاری فارس، علی کیان معاون گفتمان سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی در نشستی که در این خبرگزاری پیرامون عملکرد یکساله و برنامه‌ریزی‌های آینده این معاونت برگزار شد، گفت: معاونت گفتمان سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی حدد 14 ماه است که به صورت رسمی کارش را آغاز کرده است. این معاونت در ساختار طرح اعتلای سازمان بسیج دانشجویی یک معاونت جدیدالتاسیس است و ماموریت هایی که در ساختار قبلی در 2 یا 3 معاونت بوده بعلاوه ماموریتهای جدید تجمیع شده و این معاونت تاسیس شده است.

* تشکیل هسته‌های مسئله محور در سطح کشور برای پیگیری مشکلات

وی ادامه داد: وظیفه اصلی این معاونت پشتیبانی از گفتمان سازی راه حل مسائل و مطالبه گری از مسئولین برای حل مسئله است که توسط هسته های مسئله محور دانشجویی در سراسر کشور انجام می‌شود. بر همین اساس هسته‌های مسئله محور در سطح کشور و در زیرمجموعه بسیج دانشجویی تشکیل می‌شود و هر کدام حداقل یک مسئله از مسائل دانشگاه، شهر، استان یا کشور را پیگیری می‌کنند.

 

کیان تاکید کرد: البته ما معتقدیم در سطح محور مقاومت، جهان اسلام و بین‌الملل هم دانشجویان بسیجی می‌توانند وارد شوند و محدودیتی از این جهت نداریم و این گستره بزرگ مسئولیتی و ماموریتی هسته‌های مسئله محور هم به جهت پیام پرمحتوای امام (ره) برای تاسیس بسیج دانشجویی است.

معاون گفتمان سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به  6 ماموریت منشور مسئله محوری گفت: مسئله محوری یعنی شناخت مسئله، رسیدن به راه‌ حل اجمالی یا عمیق مسئله، گفتمان سازی این راه حل‌ها، مطالبه‌گری برای حل مسئله از مسئولین و عملیات جهادی برای حل مسئله در صورتی که مسئولین به مطالبات جامه عمل نپوشانند، این 6 ماموریت منشور مسئله محوری است.

* تلاش برای گفتمان سازی مفاهیم مربوط به مطالبه‌گری با توجه به مسائل روز 

وی تاکید کرد: در طول سال گذشته سعی شد مفاهیم مربوط به مطالبه‌گری با توجه به مسائل روز و قالب‌های جدید در سطح دانشجویی گفتمان سازی شود و در دوره‌های آموزش و سفرهای استانی و ارتباط گیری با استان ها این موضوع در سطح کشور منتشر شود تا همه استان‌ها در این مسیر حرکت کنند.

کیان ضمن بیان مفهوم مطالبه‌گری خاطرنشان کرد: آنچه که ماموریت ماست و ما دنبال آن هستیم و رهبر معظم انقلاب هم از ما خواستند ایجاد گفتمانی است که همه جریانات سیاسی قهرا برنامه‌های خود را در راستای آن به مردم ارائه دهند.

 

معاون گفتمان سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی افزود: ما معتقدیم مطالبه‌گری روی دیگر گفتمان سازی است. گفتمان سازی و مطالبه گری‌ مدرج در کنار هم می‌توانند تشکیل پله‌هایی را بدهند که سطح فکر جامعه و فضای روحی و روانی جامعه را به سمت آرمان‌ها بالا ببرد.

* باید با مفهوم مطالبه‌گری بتوانیم همان امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را احیا کنیم

وی یادآور شد: ما معتقدیم مطالبه‌گری همان امر به معروف و نهی از منکر مسئولین است. راجع به اینکه چرا رهبر انقلاب به صورت خاص نگفته‌اند امر به معروف و نهی از منکر مسئولین، فهم ما این است که برخی کج فهمی‌ها در موضع امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شده و ما باید با مفهوم مطالبه‌گری بتوانیم همان امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را احیا کنیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم رهبر معظم انقلاب با این عنوان فرصتی را در کنار یک رفع تهدید ایجاد کردند. مفهوم مطالبه‌گری در فضای محتوای اسلامی ما وجود دارد. بحث طلب و مطالبه در زیارات و فضای روایی آمده است. بحث مطالبه‌گری در کنار امام معصوم در زمان ظهور است، یعنی در زیارت عاشورا، دعای ندبه، و... آمده آنچه طلب می‌شود، انتقام خون سیدالشهدا(ع) است.

معاون گفتمان سازی مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: ما می‌گوییم انقلاب اسلامی دارد برای انقلاب جهانی مهدودی(عج) زمینه‌سازی می‌کند از آن طرف در مراحل 5 گانه تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای حرکت ملت ایران، مرحله آخر، تمدن نوین اسلامی است که اینجا تمدن نوین اسلامی محتمل است زمینه سازی دولت جهانی مهدوی باشد و باید کمک کنیم برای رسیدن به آن فضا.

وی گفت: امروز همه منتظر منجی‌ای هستند که بیاید و حکومت جهانی عدالت گستر برقرار کند پس ‌در کنار آن تمدن نوین اسلامی و ظهور امام مهدی (عج) ما بحث دولت جهانی عدالت گستر را داریم در کنار این موضوع ما معتقدیم امام زمان که ظهور کند می‌گویند من آمده‌ام که انتقاد جدم سیدالشهدا(ع) را بگیرم.

 

کیان گفت: آنچه به ما از علمای اسلامی و روایات اسلامی گفته شده این است که این انتقام خون فقط بحث مجازات قاتلین نیست و کلیت حکومت جهانی به معنای آن که هدفی که سیدالشهدا برای تشکیل حکومت اسلامی و حکومت عدالت داشتند روی زمین نماند. اگر حکومت در سطح کشورهای اسلامی و جهان تشکیل گردد هدف امام حسین (ع) محقق شده است و لذا ما معتقدیم انتقام خون به طور کاملش همان تحقق حکومت جهانی عدل است.

*مطالبه‌گری برای حل مشکلات مردم تداوم میسر عاشوراست

معاون گفتمان سازی مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: پس اگر اینها را کنار بگذاریم؛ «تمدن نوین اسلامی»، «حکومت جهانی مهدوی»، «حکومت عدالت گستر» و بحث «انتقام خون سیدالشهدا»، معادل هم قرار می‌گیرند و ما معتقدیم هر مسئله در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی چون ذیل این هدف‌های بزرگ است کمک می‌کند به رسیدن به اهداف بزرگ و انشالله حرکت ما برای حل هر کدام از مسائل ریز و درشت در کشور بخشی و جزئی از انتقام گیری خون سیدالشهدا تلقی می‌شود.

معاون گفتمان سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: ما در یک سال اخیر سعی کردیم ضرورت تشکیل هسته های مسئله محور با تخصص گفتمان سازی و مطالبه گری را در میان دانشجویان جا بیندازیم، و سعی کردیم اینها را به همه شبکه کنیم و از این شبکه پشتیبانی کنیم.

وی افزود: هدف ما این بود که این شبکه هر چه بهتر به جلو برود و مطالبات و مسائل کشور را مطالبه‌گری و گفتمان سازی کند و عنوان آن در بسیج دانشجویی و معاون گفتمان سازی را « شبکه مطالبه‌گران » گذاشتیم و امیدواریم به غیر از فضای دانشجویی بتوانیم این ها را  با شبکه‌های مطالبه‌گری ادوار دانشجویی و بعد شبکه‌های مطالبه‌گری طلاب انقلابی و فعالین فرهنگی و ارزشی در شهرهای مختلف مرتبط کنیم و بتوانیم هسته‌های ترکیبی با حضور دانشجویان، دانشجویان ادوار و طلاب انقلابی و فعالان فرهنگی و ایثارگر دیگر تشکیل بدهیم.

کیان اضافه کرد: تاکید ما برای اولویت بندی مسائل ابتدا مسائل استانی بوده و البته از ورود دانشجویان به مسائل ملی هم استقبال کردیم ولی معتقدیم حل مسائل استان‌ها باید حتما در کنار مسائل ملی باشد.

* نقش تعیین‌کننده دانشجویان بسیجی در پیگیری مشکلات کارگران

وی با اشاره به فعالیت‌های هسته‌های مسئله محور در رابطه با مسائل اقتصادی گفت: امروز قطعا در مسائلی مانند هفته تپه،  ماشین‌سازی تبریز، خصوصی سازی دشت مغان، هپکوی اراک، کنتور سازی قزوین، آذرآب اراک و... دانشجویان بسیجی و هسته های مسئله محور نقش تعیین کننده دارند و اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام داده‌اند.

 

معاون گفتمان سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: در بحث آب غیزانیه دانشجویان بسیجی جزو اولین کسانی بودند که برای پیگیری مسئله وارد میدان شدند، مسائل خیلی زیاد است ولی عمدتا مسائل مربوط به حوزه اقتصادی، افزایش قیمت‌ها، زمین خواری و کوه خواری، خصوصی سازی های ناموفق و ...  دغدغه‌ اصلی هسته‌های مسئله محور بوده است.

وی با اشاره به ارتباط خوب نمایندگان  مجلس یازدهم با هسته‌های مسئله محور بسیج دانشجویی گفت: این ارتباط خوب موجب شده تا نقش حلقه های میانی مابین مردم با نمایندگان، توسط بسیج دانشجویی ایفا شود.

کیان یادآور شد: ما معتقدیم دانشجویان انقلابی و بسیجی با گفت‌وگوهای مداوم و جدی می‌توانند به یک تحلیل سیاسی منسجم برسند سپس از این تحلیل سیاسی به این می‌رسیم که نقاط اصلی مورد مطالبه مردم و مورد نیاز فضای کشور و انقلاب چیست و سعی کند آن را هم گفتمان سازی کند هم مسائل مربوط به آن را مطالبه کند.

* لزوم تشکیل دولت جوان حزب‌الهی

وی با اشاره به لزوم تشکیل دولت جوان حزب‌الهی گفت: ما باید در عرصه گفتمان سازی بگوییم دولت جوان حزب‌اللهی چه دولتی است، این دولت در عرصه اقتصاد اولویت‌هایش چیست و نقشه راهش برای رسیدن این اولویت‌ها چیست و همچنین در عرصه فرهنگ و حوزه‌های دیگر.

کیان اضافه کرد: یک مفهوم دیگر که نیاز به گفتمان دارد بحث مفهوم آزادی است مفهومی که مورد توجه جوانان است و دولت جوان حزب‌اللهی باید نسبت خودش را با این مفهوم مشخص کند.

کیان اظهار داشت: اگردولت جوان است و حزب‌اللهی هم هست این بچه‌های دانشجو که فارغ التحصیل شدند و در سطح یک استان و شهرستان مدت زیادی است که مشغول به فعالیت و پیگیری و بررسی مشکلات هستند کسانی هستند که می‌توانند بهترین گزینه برای مسئولیت پذیری باشند و دولت جوان حزب‌اللهی برای استفاده از چنین افرادی که در وسط میدان کارآزموده شده اند مختار است.

 

وی ادامه داد: مسلما دولتی که تشکیل می‌شود دولت جوان حزب‌اللهی نخواهد بود مگر اینکه تشکیل دولت همراه با انتخاب اصلح باشد. اینکه اگر بگوییم یک نفر رای دارد پس با این مبنا کار را جلو ببریم این درست نیست. ما باید ببینیم اصلح کیست و چه کاری کنیم که اصلح رای بیاورد. بر همین اساس شعار ما در انتخابات این است که « بهترین انتخاب؛ انتخاب بهترین».

کیان با اشاره به امتداد هسته‌ای مسئله محور در موضوعات جهان اسلامی و بین‌الملل گفت: اگر ما در نزدیکی ظهور باشیم معتقدیم این هسته‌های مسئله محور می‌توانند در آینده در سطح کشورهای جهان اسلام و کشورهای دیگر کمک حال مردم باشند و در راستای رسیدن به حکومت عدالت در هر کشوری تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم در فضای حرکت محور مقاومت در سال‌های آینده می‌توانیم هسته‌های مسئله محور را به هر کشوری که بخواهند اعزام کنیم و در آنجا با دانشجویان ارتباط بگیریم کما اینکه همان هم در فضای مجازی تا مقداری این ارتباط را برقرار کرده‌ایم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول