اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

گروه‌های جهادی به کمک روستاهای سیل‌زده بیرجند رفتند/ از لزوم بازگشایی جاده روستایی تا نیاز مبرم به آب

در پی وقوع سیلاب غیرمنتظره هفته گذشته در شهر بیرجند و خسارت آن به برخی روستاها جهادگران قرارگاه جهادی شهید زارعی با همراهی هیأت انصارالشهدا مسجد امام هادی(ع) و جهادگران گردان تکاور امام حسین(ع) بیرجند در روستای سیل‌زده «اکبرآباد» حضور یافتند.

گروه‌های جهادی به کمک روستاهای سیل‌زده بیرجند رفتند/ از لزوم بازگشایی جاده روستایی تا نیاز مبرم به آب

امین رحیم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به حضور جهادگران این قرارگاه در روستای سیل‌زده اکبرآباد بیرجند اظهار داشت: در پی وقوع سیلاب غیرمنتظره هفته گذشته در شهر بیرجند و خسارت آن به برخی روستاها، جهادگران قرارگاه جهادی شهید زارعی با همراهی هیأت انصارالشهدا مسجد امام هادی(ع) بلوار جماران، جهادگران گردان تکاور امام حسین(ع) و بسیجیان پایگاه مقاومت جماران بیرجند هفتم شهریورماه جاری در روستای سیل‌زده «اکبرآباد» حضور یافتند.

نیاز مبرم اهالی «اکبرآباد» به آب 

وی افزود: بر اساس مشاهدات میدانی جهادگران، اهالی روستا نیاز مبرمی به آب برای شست ‌و شو داشتند که برای حل این مشکل حضور یک تانکر آب‌رسانی را مهیا کردیم.

مسئول قرارگاه جهادی شهید زارعی شهرستان بیرجند با بیان اینکه در سیلاب اخیر، حجم عظیمی از گل و لای داخل حسینیه روستا را پر و آن را بلااستفاده کرده بود، ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع)، پاکسازی حسینیه را در اولویت قرار دادیم که تا زمان حضور جهادگران در روستا حجم عظیمی از این گل و لای از حسینیه خارج شد.

لزوم بازگشایی جاده روستا به روستاهای بالادست

رحیم‌آبادی با اشاره به مهم‌ترین خواسته‌های اهالی روستای اکبرآباد عنوان داشت: یکی از اساسی‌ترین خواسته‌های اهالی روستای اکبرآباد در شرایط فعلی، بازگشایی جاده دسترسی این روستا به روستاهای بالادست است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر رود فصلی و سیل اخیر تا حدودی تخریب شده است.

وی افزود: علاوه بر این تعدادی از منازل ساکنان روستا دچار تخریب شده بودند که نیاز به بازسازی داشته و برق برخی از این منازل نیز دچار مشکل شده بود.

لزوم احداث سیل‌بند جهت عدم تکرار حوادث مشابه

مسئول قرارگاه جهادی شهید زارعی شهرستان بیرجند از حضور مسؤولین مدیریت بحران و نیز اداره برق در روستا جهت پیگیری مشکلات احتمالی خبر داد و گفت: اگر به دید بلندمدت نگاه کنیم برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه و تبعات آن، احداث سیل‌بندهایی در مسیر مسیل جهت کم‌کردن فشار سیلاب در زمان بارندگی‌های اینچنینی لازم است.

گفتنی است «قرارگاه جهادی شهید زارعی» همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا و در راستای انسجام‌بخشی و هماهنگی هرچه بیشتر خدمات‌دهی گروه‌های جهادی با محوریت مسجد امام هادی(ع) شهر بیرجند شروع به کار کرده و تاکنون خدمات متمایزی به مردم ارائه داده است.

انتهای پیام/3403/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول